همشهری آنلاین: همزمان با سالروز قیام خونین مردم دشت ورامین در ۱۵ خردادسال ۴۲ ، نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی یادواره سراسری طلوع خرداد در شهرستان پیشوا گشایش یافت.

به گزارش همشهري آنلاين، دراین مراسم که روز پنجشنبه با حضور مردم و مسئولان شهرستانی و استانی در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) پیشوا برگزار شد، آثار برتر راه یافته به دومین یادواره طلوع خرداد در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حاشیه این مراسم گفت: در این نمایشگاه 72 اثر برتر در بخش هنرهای تجسمی یادواره طلوع خرداد در رشته های نقاشی، پوستر، تصویر سازی، گرافیک، نقاشیخط، خوشنویسی نستعلیق و معلی در معرض دید علاقمندان به هنر قرار گرفته است.

محمد حسین اسماعیلی گفت: نفرات برتر هر یک از این رشته ها همزمان با روز اختتامیه که روز 19 خرداد در سالن همایش هلال احمر پیشوا برگزار می‌شود، معرفی می‌شود.

وی افزود: حضور هنرمندانی از سراسر کشور در این جشنواره نشان می‌دهد که یادواره طلوع خرداد جای خود را در جامعه هنری کشور باز کرده است، به گونه ای که در یادواره امسال 300 اثر خوشنویسی و هنرهای تجسمی، 1500 اثر در رشته های ادبی و 50 اثر در تئاتر خیابانی از 25 استان کشور حضور دارند و این مهم نشان می‌دهد که در سال های آتی شاهد ارتقاء کمی و کیفی این یادواره خواهیم بود.

وی اظهار داشت: یادواره طلوع خرداد با هدف تبیین و معرفی قیام خونین 15 خرداد سال 42 به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی طراحی و اجرا گردیده و تلاش بر این است تا ارزش های این قیام تأثیرگذار به نسل های جوان منتقل شود.

نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی یادواره طلوع خرداد تا 20 خرداد همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقمندان در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) پیشوا است.