جایگاه سوخت گیری اتوبوس های شرکت واحد با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال ، توسط شهرداری منطقه 22 در جنوب بلوار شرقی مجموعه ورزشی آزادی ، احداث و آماده بهره برداری شد.

به گزارش سما ،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 22 تهران گفت: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تسریع در ارائه بیشتر خدمات به شهروندان ، جایگاه سوخت گیری ویژه اتوبوس های شرکت واحد با ظرفیت 100 هزار لیتر گازوئیل ساخته شده است.

مهندس علی مژده جو تصریح کرد: به دلیل نبود وجود جایگاه سوخت رسانی در این ممنطقه ، هر دستگاه اتوبوس به طور متوسط روزانه دو ساعت زمان مفید برای سوخت گیری تلف می کرد که با احتساب وجود 450 دستگاه اتوبوس مناطق 8 و 22 شرکت واحد ، روزانه 900 ساعت از زمان سرویس دهی اتوبوسه ا به شهروندان هدر می رفت.

وی افزود: با راه اندازی جایگاه سوخت رسانی ویژه اتوبوس های شرکت واحد ضمن استفاده از ظرفیت زمانی اتوبوس ها و دسترسی بیشتر شهروندان به خدمات شبکه حمل و نقل عمومی ، شاهد سفرهای درون شهری شهروندان و جلوگیری از استهلاک زودرس اتوبوس ها ، صرفه جویی در مصرف روغن و لاستیک و کاهش مصرف حدود 8 هزار لیتر گازوئیل در روز و 240 هزار لیتر در ماه خواهیم بود.

مژده جو در ادامه اظهار امیدواری کرد: بر اساس دستورالعمل مدیریت زیست محیطی (ایزو 14001) با بهره برداری از جایگاه سوخت رسانی اتوبوس ها ، بزودی شاهد کاهش منابع آلاینده های صوتی و هوا و از سوی افزایش گرایش شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تمایل آنان به استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سفرهای درون شهری باشیم.

وی افزود: ساخت این جایگاه سوخت رسانی هر روز می توان به میزان خدمات رسانی 60 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی موجود اضافه کرد.

مژده جو در ادامه اظهار کرد: جایگاه سوخت رسانی ویژه اتوبوس ها ، همراه با سایر پروژه های عمرانی در هفته بزرگداشت دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار می گیرد.