نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی ایران که برپایی آن با عزل سیدمصطفی قاسمی، مدیرکل صادرات و بازرگانی صنایع‌دستی در سازمان میراث فرهنگی همراه شد با حضور ۷کشور در تهران برگزار می‌شود.

بهمن نامور مطلق كه براساس برخي شنيده‌ها سيدمصطفي قاسمي، مديركل صادرات صنايع‌دستي را به‌دليل امضا نكردن صورتجلسه مناقصه برگزاري نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي به‌دليل ايرادات قانوني بركنار كرده است و با اعتراض ديگر قاسمي در موضوع پولي كردن حضور صنعتگران در نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي مواجه شده بود ديروز به خبرنگاران گفت كه نمايشگاهي كه در 20خردادماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تهران برگزار مي‌شود تا 25خرداد برپاست.

نامور مطلق درباره اين نمايشگاه گفت: 450غرفه داريم كه 400غرفه آن به بخش فروش و 50غرفه به مجامع، اتحاديه، نهادهاي همكار و تشكل‌هاي مردمي اختصاص دارد و 7كشور خارجي نيز به همراه 15انجمن دوستي ايران و كشورهاي ديگر در اين نمايشگاه غرفه دارند.

به گفته معاون صنايع‌دستي، بزرگ‌ترين كشورهاي صادر‌كننده و واردكننده صنايع‌دستي در اين نمايشگاه تنها غرفه نمايش آثار دارند ولي اجازه فروش كالا ندارند.نامور مطلق اما پولي بودن غرفه‌ها براي هنرمندان صنايع‌دستي را رد كرد و گفت: در جلسات داخلي اين موضوع مطرح و رد شد و حضور همه هنرمندان شهرستاني در اين نمايشگاه رايگان است.

نامور مطلق درباره اعتبار برگزاري نمايشگاه گفت: قرار بود 2ميلياردو100 ميليون تومان اعتبار براي نمايشگاه جمع كنيم كه اين موضوع در شوراي معاونان سازمان رد شد چون برنامه‌هاي هفته ميراث با 500ميليون تومان برگزار شده بود و تنها با 800ميليون تومان براي برگزاري نمايشگاه موافقت شد.

او اما در پاسخ به ابهامات برگزاري مناقصه نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي گفته است: چند روز پيش به 3نفر از پيمانكاران فعال فراخوان داديم تا كارهاي غرفه‌بندي و برگزاري اين نمايشگاه را انجام دهند و در يك جلسه عمومي پيشنهادهاي آنها كه در يك پاكت قرار داشت بررسي شد و در نهايت به‌صورت توافقي اين نمايشگاه را به پيمانكار دادند. من نمي‌گويم كه از ما تقدير شود ولي به‌خاطر برگزاري اين مناقصه كه هيچ‌وقت انجام نمي‌شد، ما را متهم نكنند.