۲۰ کیلو طلا در بورس کالا فروخته شد.

اين بالاترين ميزان مبادله طلا در بورس كالا در يك روز از ابتداي سال تاكنون بوده است. از ابتداي امسال تاكنون در مجموع 91كيلو طلا در بورس كالا فروخته شده اما حجم تقاضا براي اين محصول بيشتر از اين رقم بوده است. به گزارش همشهري،  يك فروشنده طلا 20كيلو طلا را به قيمت مناسب در اين بورس عرضه كرد و با توجه به قيمت مناسب اين محصول، همه آن را 2سرمايه‌گذار خريداري كردند.

از ابتداي امسال تا‌كنون ميزان تقاضا حدود 20درصد بيشتر از ميزان عرضه طلا در بورس كالا بوده و اين نشان مي‌دهد كه تمايل زيادي براي خريد طلا در بورس كالا وجود دارد. در همين رابطه مهرزاد نامداري مدير فني و پذيرش بورس كالا درباره جزئيات اين معامله گفت: ديروز 20كليو شمش طلا در بورس كالا عرضه شد كه به‌دليل قيمت مناسب اين محصول همه آن توسط 2 خريدار هر كدام 10كيلو خريدار ي‌ شد. نامداري با بيان اينكه اين ميزان طلا به ميانگين قيمت هر گرم 118هزارو 500تومان فروخته شده تصريح كرد: قيمت روز گذشته براي خريداران توجيه اقتصادي داشت. به گفته او خريداران با ارزيابي قيمت‌هاي جهاني، قيمت ارز و قيمت طلا در بازار‌هاي سنتي داخلي اقدام به ارزيابي و خريد اين محصول مي‌كنند.

95كيلو عرضه ؛122كيلو تقاضا

نامداري در مورد ميزان مبادلات انجام شده در بورس كالا گفت: از ابتداي امسال تاكنون 95كيلو طلا در بورس كالا عرضه شده كه در مقابل اين ميزان 122كيلو تقاضا براي خريد وجود داشته و درنهايت 91كيلو از اين محصول فروخته شده است. وي درباره اينكه خريداران طلا در بورس كالا چه كساني هستند توضيح داد: خريداران اين بخش معمولا فعالان بازار طلا هستند.

آمادگي براي عرضه طلاي خارجي

مدير فني و پذيرش بورس كالا در پاسخ به اين سؤال كه آيا عرضه كننده‌هاي خارجي هم مي‌توانند محصولاتشان را در بورس كالا عرضه كنند، گفت: در گذشته در چند نوبت شمش طلاي خارجي مانند طلاي سوئيس هم در بورس كالا فروخته شده است اما اينكه طلاي خارجي در بورس فروخته شود بستگي به وارد‌كنندگان اين محصول دارد. او درباره اينكه بورس كالا براي افزايش عرضه طلاي خارجي در بورس كالا چه كاري مي‌تواند انجام دهد نيزگفت: ما هميشه براي اين كار آمادگي داريم، براي اينكه بايد با وارد‌كنندگان مذاكره كنيم اما به‌طور معمول آنچه در بورس كالا عرضه و فروخته مي‌شود شمش طلاي موته است كه از سوي شركت تهيه و توليد مواد معدني عرضه مي‌شود.