همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، عصر دیروز به وقت آنکارا پس از پایان نشست شورای راهبردی ایران و ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان شرکت کرد و به تشریح نتایج مذاکرات دو هیات ایرانی و ترکیه پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايسنا به آنکارا، رجب طیب اردوغان دیدار مقامات دو کشور را مفید و سازنده عنوان کرد و گفت: در جریان این ملاقات‌ها و مذاکرات، 10 موافقت‌نامه بین مقامات دو کشور امضا شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نشست شورای راهبردی ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه جزو ریشه‌دارترین کشورهای منطقه هستند و همکاری‌های دوستانه آنها قدمتی بیشتر از تاریخ برخی کشورها دارد.

اردوغان با بیان اینکه روابط دو کشور بسیار عمیق است و مقامات دو کشور در تلاش هستند که روابط‌شان را بیش از گذشته ارتقا دهند، گفت: درصدد هستیم تعرفه قرارداد تجارت ترجیحی را قبل از اینکه پارلمان تعطیل شود، به تصویب برسانیم و اجرای آن را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به ضیافت ناهاری که به مناسبت سفر رییس جمهور به ترکیه برگزار کرده بود، گفت: در این ضیافت ناهار نیز دیدگاه‌های دو کشور در مورد مسائل مختلف از جمله در مورد عراق، سوریه را ارزیابی کردیم.

اردوغان به گفت‌وگوهای دو کشور در زمینه انرژی اشاره کرد و گفت: ما در تلاش هستیم سطح همکاری‌های دو کشور را تا سال 2015 به 30 میلیارد دلار برسانیم.