همشهری آنلاین: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که سامانه جامع رسانه‌های کشور به منظور صدور الکترونیکی مجوز به نشریات راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، با افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات و ضرورت اطلاع‌رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، سامانه جامع رسانه‌های کشور فعالیت خواهد کرد.

همچنین این سامانه با هدف توزیع عادلانه امکانات و تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده با مراکز قانونی، معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افتتاح آن اقدام به الکترونیکی کردن فرآیند درخواست مجوز نشریه کرد تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه مطلع شوند.

متقاضیان دریافت مجوز نشریه، از این پس می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.e-rasaneh.ir و پس از ثبت‌نام در این سامانه از خدمات آن بهرمند شوند.

این گزارش می‌افزاید: ثبت‌نام در این سامانه در دو بخش «افراد حقیقی» و «افراد حقوقی» تعریف شده که صاحب امتیازان، مدیران مسئول، نمایندگان، مدیران عامل چاپخانه‌ها جهت ورود می‌بایست گزینه «ثبت‌نام افراد حقیقی» و مؤسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و چاپخانه‌ها نیز گزینه «ثبت‌نام افراد حقوقی» را انتخاب کنند.

متقاضیان پس از دریافت رمز ورود به محیط کاربری و تکمیل فرم اطلاعات شرکت و اطلاعات تماس، یک کد رهگیری دریافت خواهند کرد که می‌توانند با تماس با بخش اعلام وصول (که اطلاعات آن در سامانه موجود است) و ارائه کد رهگیری، از مراحل صدور مجوز نشریه خود اطلاع پیدا کنند.