همشهری آنلاین: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با بیان اینکه استان لرستان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد، گفت: به فضل الهی امسال و سال آینده سال پیشرفت در زمینه اشتغال و توسعه استان لرستان خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه پتروشیمی از لحاظ تولید محصولات اهمیت بسیاری دارد اما اشتغالزایی آن محدود است، تصریح کرد: دولت در این زمینه تصمیم دارد در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان، شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی را در خرم آباد احداث کند.

رییس جمهوری افزود: سرمایه گذاری اولیه شهرک صنعتی پتروشیمی را دولت انجام خواهد داد و بخش خصوصی، صنایع پایین دستی پتروشیمی را اداره خواهد کرد.

دکتر روحانی گفت: استان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد و در این زمینه مقرر شده کارخانه لاستیک سازی و سنگ بری مدرن در سطح استان احداث شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزی در ایجاد اشتغال در استان نقش بسزایی دارد ،اظهار داشت: همه اقدامات دولت در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در استان است.

رییس جمهوری با بیان اینکه در جلسه کارآفرینان استان اراده جدی آنها را شاهد بودم ،گفت: از بخش خصوصی دعوت می کنم تا در استان لرستان سرمایه گذاری کنند و دولت نیز تسهیلات و حمایت های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد تا تحول مثبتی در سطح استان ایجاد شود.