همشهری آنلاین: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، قرار است مراکز مشاوره همسرگزینی توسط دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شوند.

به گزارش فارس، محمود گلزاری با اعلام این خبر گفت: در نظر داریم برای یکسان‌سازی شیوه‌های علمی انتخاب همسر بر اساس فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، با همکاری جامعه روانشناسان و مشاوران حوزه و دانشگاه، «سند ملی مشاوره همسرگزینی» را تدوین کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: به همین منظور از همکاران روانشناس و مشاوری که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند تقاضا داریم تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیک pmc@msy.gov.ir در اختیار دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان قرار دهند.

گلزاری تصریح کرد: فراخوان کشوری تدوین سند ملی مشاوره همسرگزینی بر روی درگاه الکترونیک وزارتخانه ورزش و جوانان بارگذاری شده و قابل دسترسی و بهره‌برداری است.

ايسنا نيز نوشت: گلزاري گفت: متأسفانه صدها سایت غیرقانونی و ده‌ها موسسه غیرعلمی و غیراخلاقی به صورت پنهان در امر همسریابی دختران فعالیت می کنند و این مسئله باعث مشکلات بسیاری برای جوانان ما شده است.