تروریست‌های داعش در عراق مانند سوریه به جان هم افتادند.

گزارشي مستند از درگيري ميان 2گروه داعش در نزديكي كركوك منتشر شد كه نشان مي‌دهد اين گروه‌ها همچون راهزنان بر سر برخي از غنايم جنگي به جان هم افتادند و 17نفر از دوطرف كشته شدند.به گزارش خبرگزاري فرانسه، در درگيري‌هاي شديد ميان شبه‌نظاميان داعش و گروه موسوم به نقشبنديه وابسته به يكي از بازماندگان رژيم سابق در عراق، دست‌كم 17نفر كشته و ده‌ها نفر ديگر زخمي شدند.

اين درگيري نخستين درگيري جدي ميان اين دو گروه مسلح از زمان تصرف برخي از شهرها در عراق طي 11روز گذشته تلقي مي‌شود. نقشبنديه گروهي وابسته به عزت الدوري يكي از وابستگان ديكتاتور سابق عراق است كه با داعش در جنگ با ارتش عراق همراه شده‌است.

شاهدان عيني به خبرگزاري فرانسه گفتند كه درگيري ميان دوطرف بر سر تلاش يكي از 2گروه براي دراختيار گرفتن تانكرهاي حاوي مواد سوختي درگرفته است. داعش نه‌تنها در عراق بلكه در سوريه با به‌دست گرفتن كنترل چاه‌هاي نفتي، به‌صورتي غيرصنعتي، نفت خام اين دو كشور را به برخي از كشورهاي همجوار با بهايي بسيار نازل مي‌فروشد.

به موازات اين رويداد، بغداد ديروز شاهد رژه هزاران نفر از شهروندان عراقي براي حمايت از اماكن مقدس بود. هزاران نفر از شهروندان عراقي با پيوستن به گروهي موسوم به گردان‌هاي صلح، براي حمايت از عتبات مقدسه اعلام آمادگي كردند. مقتدي صدر از رهبران سياسي به‌دنبال بالا گرفتن تهديدهاي داعش درباره حمله به اماكن مقدس در عراق، طرفداران خود را به تشكيل اين گردان‌ها فراخواند. برخي رسانه‌ها شمار اين افراد را 2ميليون و برخي ديگر هزاران نفر برآورد كردند.

اين افراد از استان‌هاي مختلف عراق به شهرك صدر در بغداد آمده‌اند و با پوشيدن جامه‌هاي نظامي و حمل سلاح، ‌براي حمايت از اماكن مقدس اعلام آمادگي كردند. گردان‌هاي صلح با اعلام حمايت از عمليات ارتش، تأكيد كرده است كه يكي از پيام‌هاي اين رژه مقابله با اشغالگران يا دخالت در امور داخلي كشور است.

از سوي ديگر، سخنگوي فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق با تكذيب مجدد نزديك شدن داعش به بزرگ‌ترين پالايشگاه عراق در بيجي، اعلام كرد كه ارتش 30نفر از داعش و 7فرد انتحاري را در حال تلاش براي نفوذ به داخل فرودگاه تلعفر در استان نينوا كشته است. 2روز پيش هم 34نظامي عراقي در درگيري با افراد داعش در شهر مرزي قائم با سوريه كشته شدند. يك مقام نزديك به نوري مالكي نخست‌وزير عراق هم به رويترز گفته است كه ارتش از استراتژي ايجاد خط دفاعي جديد براي منع حركت داعش به بغداد عبور كرده و ضمن خروج از لاك دفاعي، وارد مرحله تهاجمي شده است.