به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، مهرمحمدي در نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و هیات رئیسه دانشگاه فرهنگيان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه گفت: طی چند ماه گذشته با تشکیل کارگروه، تدوین برنامه راهبردی دانشگاه را به عنوان برنامه زیربنایی انجام دادیم و اکنون در مرحله جمعبندی هستیم.
وی، ادامه داد: همچنین فرآیند توسعه کمی دانشگاه که با پذیرش دانشجو ارتباط مستقیم دارد، جمعبندی شده تا به عنوان پیوست برنامه ی راهبردی دانشگاه ارائه دهیم.
مهر محمدی افزود: تمرکز ما بر کیفیت است و معتقدیم دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی در خدمت آموزش و پرورش است. اما این خدمت در درجه نخست در کیفیت تبلور پیدا میکند، نه در کمیت. اگر نتوانیم پاسخگوی گستره نیاز وسیع آموزش و پرورش به نیروی انسانی باشیم و پوشش 100 درصدی داشته باشیم، باید بتوانیم آن بخش از نیازهای آموزش و پرورش که تأمین میکنیم، کیفیت لازم را داشته باشد. همانطور که در شعار چشمانداز دانشگاه هم آمده که دانشگاه فرهنگیان باید بتواند رکن تحول و تعالی در آموزش و پرورش باشد، تأمین نیروی انسانی باکیفیتهای لازم، به صواب نزدیکتر است و منافع ملی کشور هم در گرو این است که دانشگاه فرهنگیان بتواند خدمات کیفی در تأمین منابع انسانی به آموزش و پرورش ارائه دهد.
وی در ادامه به چالشهای 12گانه دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: اگر چه در مراکز تربیت معلم، بسیاری اتفاقات مثبت در نگرشها و رویهها وجود داشته، اما نیاز به نوسازی در این موضوع احساس میشود. لذا یکی از چالشهای ما این است که در راستای برخی تحولات با بعضی از مقاومتها که ریشه در سنت تربیت معلم دارد، مواجه هستیم.