مسعود میر: «برخی واقعا نگرانند و بعضی شغلشان نگرانی است اما واقعیت این است که بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و بعد از ایشان شخص مقام معظم رهبری به‌دلیل اهمیت بسیار زیاد سینما پای سینمای ایران ایستادند.

 من هم وظيفه خودم مي‌دانم سينما را به وضعيت عادي خودش بازگردانم.» اين جمله مهم رئيس سازمان سينمايي در نخستين نشست تابستاني با اهالي رسانه بود كه صبح ديروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش همشهري، حجت‌الله ايوبي در ابتداي سخنانش با اشاره به اينكه تلاش كرده نگراني‌هايي را كه جامعه سينمايي را دچار التهاب كرده بود به حداقل برساند، از شفاف‌سازي تمام حلقه‌هاي مؤثر اما بدون نام و نشان در بدنه سينماي ايران سخن به ميان آورد و با تأكيد بر اينكه دولت بايد از سينما حمايت كند ولي نه در قالب رانت گفت: امسال هم براي توليد آثار فاخر هزينه خواهيم كرد. البته در كنار آن حتما از فيلم‌هاي هنري در قالب گروه نمايش هنر و تجربه پشتيباني مي‌كنيم؛ گروهي كه از عيد فطر آغاز به‌كار مي‌كند.

او در عين حال از تشكيل شورايي مركب از افراد خوشنام و سرشناس خبر داد تا با مشورت آنها از ميان افرادي كه درخواست حمايت براي ساختن فيلم دارند، بهترين‌ها انتخاب شوند.

مديريت جهادي در سينما

بخش دوم حرف‌هاي معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ارائه آماري از عملكرد سازمان متبوعش در حوزه تجهيز و ساخت سالن‌هاي سينمايي اختصاص داشت. ايوبي گفت: بودجه‌اي قابل توجه در اختيار مؤسسه سينما شهر قرار داديم و با يك مديريت جهادي توانستيم 234سالن سينما را در سراسر ايران ديجيتال كنيم و آن گروه از سالن‌هايي كه به هر دليل هنوز به ابزار پخش ديجيتال تجهيز نشده‌اند، تا پايان‌ماه رمضان ديجيتال مي‌شوند.

رئيس سازمان سينمايي افزود: در واقع همزمان با عيد سعيد فطر پايان دوران نگاتيو را اعلام خواهيم كرد. با اين روش براي خريدن نگاتيو و كپي‌هاي متعدد حدود 2ميليون دلار صرفه‌جويي داشتيم و مردم ايران هم مي‌توانند همزمان فيلم‌ها را ببينند كه اين نوعي عدالت فرهنگي است. افتتاح 30سالن سينما در تهران و شهرستان‌ها همزمان با عيد فطر، در دست ساخت بودن 47سالن سينما و تدارك بسته سينمايي 30سال مقاومت ديگر خبرهاي تازه سينما بود.قرار است مؤسسه رسانه‌هاي تصويري تا ابتداي هفته دفاع‌مقدس اين بسته را توزيع كند.

خبر فيلم‌هاي بي‌خبر

بخشي از حرف‌هاي رئيس سازمان سينمايي به تعيين تكليف فيلم‌هايي اختصاص داشت كه خبري از نمايش عمومي آنها نيست. او درباره ساخته جنجالي محسن اميريوسفي به صراحت اعلام كرد كه فيلم‌هاي حامي فتنه مجوز نمايش نخواهند گرفت. ايوبي گفت: البته فيلم‌هايي كه به ناحق در بايگاني‌ها مانده و خاك مي‌خورند حتما مجوز نمايش مي‌گيرند. درباره «خانه پدري» هم بنا شده فيلم با حضور چند جامعه‌شناس و روانشناس برجسته ديده و براساس رأي آنها تصميم‌گيري شود.

رئيس سازمان سينمايي با ابراز خوشحالي از اينكه كيانوش عياري فيلم تازه خود «كاناپه» را كليد زده، درباره وضعيت نمايش عمومي فيلم‌هاي «عصباني نيستم» رضا درميشيان و «رستاخيز» احمدرضا درويش هم گفت: عصباني نيستم از نظر ما فيلمي اجتماعي است و البته پروانه نمايش دارد. رستاخيز هم با توجه به صحبت‌هاي انجام‌شده با علما و مراجع مشكل خاصي ندارد و به‌زودي پروانه نمايش مي‌گيرد.

گزيده سخنان ايوبي

‌ ‌ براي ايجاد شفافيت در ارقام فروش بايد زودتر 130سالن سينمايي باقيمانده را به سيستم فروش ديجيتال مجهز كنيم.
‌ ‌ سازمان سينمايي براي راه‌اندازي مدرسه عالي سينما مصمم است و از سال آينده اين مدرسه فعاليت‌هايش را با برگزاري كارگاه‌ها شروع مي‌كند.
‌ ‌ در اين مدت حدود 1000جلد كتاب سينمايي را كه در 5سال گذشته در دنيا منتشر شده‌اند تهيه كرده‌ايم و 16عنوان كتاب هم ترجمه و آماده چاپ شده تا در اختيار علاقه‌مندان سينما قرار گيرد.