همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساخت نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان تابستان ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، دكتر وحید احمدی در بیست‌ودومین همایش ارگان‌های دریایی ایران در پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مفیدی در بخش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: ایجاد گروه علوم و فنون دریایی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري؛ تدوین سند ملی علوم دریایی و ایجاد کمیته ملی پژوهش‌های اقیانوس‌شناسی نشان می‌دهد که ظرفیت خوبی در آموزش و پژوهش علوم دریایی در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: مجوز ایجاد مرکز منطقه‌ای اقیانوس‌شناسی غرب آسیا از سازمان یونسکو اخذ شده و کمیته ملی اقیانوس‌شناسی نیز در زیر مجموعه کمیسیون ملی یونسکو در ایران ایجاد خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقيقات و فناوري افزایش مقاطع تحصیلات تکمیلی مراکز پژوهشی متعدد و انباشتگی تجربیات سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی را پتانسیل زیادی برای توسعه علوم دریایی ذکر کرد و افزود: در دولت یازدهم گشایش مناسبی در حوزه روابط بین‌الملل ایجاد شده است.

احمدی گفت: ساخت نخستین کشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان تابستان 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بر توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با هم‌گرایی و هم‌افزایی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و حوزه دریا نقشه راه و برنامه قوی اجرایی برای توسعه صنعت دریایی تدوین شود.

احمدی افزود: هم‌ اکنون مرزبندی‌ها در تمامی حوزه‌ها و علوم برداشته شده و دیگر نباید حوزه‌های اقتصادی را از هم تفکیک کرد.