تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، نسبت به وزش باد شدید و گرد و خاک طی سه روز آینده در برخی مناطق شرق و غرب کشور خبر هشدار داد.

به گزارش ايسنا، احد وظیفه در اين باره گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جریانات خنک شمالی در سواحل دریای خزر طی دو روز آینده است. از این رو برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود، گفت: همچنین دریای خزر نیز مواج خواهد بود و پنجشنبه بارش به تدریج در سواحل جنوبی دریای خزر قطع شده ولی در بعد از ظهر این روز در برخی نواحی شمال غرب بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و گرد و خاک طي سه روز آینده در برخی مناطق شرق کشور بویژه منطقه زابل خبر داد و افزود: طی همین مدت به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق در جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی به وضعیت جوی هوای تهران نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری همراه با وزش باد در ارتفاعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است. حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین وضعیت هوای تهران در روز پنج‌شنبه کمی ابری همراه با وزش باد در ارتفاع افزایش خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.