همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بخشی از برنامه تهرانگردی، صبح جمعه با حضور در محل احداث پروژه بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، از روند پیشرفت این پروژه مطلع شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، وی پس از این بازدید گفت: عملیات احداث بیمارستان بین‌المللی مغز و اعصاب با تولیت موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) و با حمایت پرفسور سمیعی از اردیبهشت ماه سال 82 در زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع، در منطقه 22 شهرداری تهران آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل 100 میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین پیش بینی شده است و بر اساس زمانبندی قرار است تا 18 ماه آینده، آماده بهره برداری شود و برای مراسم افتتاحیه میزبان بیش از 2هزار مهمان متخصص خارجی باشد.

مسجد جامعی اظهار داشت: این بیمارستان با هدف توانمندسازی نیروی انسانی کشور و نیز فراهم نمودن مکانی با استانداردهای علمی جهانی برای دانشمندان جهان اسلام در حوزه علوم پزشکی در حال احداث است.

وی با اشاره به مهم بودن این پروژه تاکید کرد: مساحت این مجموعه پزشکی 80 هزارمتر مربع است که 4 برابر نمونه آلمانی آن در شهر هانوفر است؛ در واقع این بیمارستان یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و پزشکی است که در نوع خود در جهان بی نظیر است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: وجه تمایز این بیمارستان علاوه بر تجهیزات روز دنیا و بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی در جهان، طراحی ساختمان آن به شکل جمجمه انسان است.

مسجد جامعی به برخی از قسمت های این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: موزه پروفسور سمیعی در 6 طبقه و 14 اتاق عمل کاملا مجهز، از جمله بخش هایی است که در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با برنامه ریزی های انجام شده، این بیمارستان هر چه سریع تر آماده بهره‌برداری شود تا شهروندان و هموطنان مان بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند.

رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به افتتاح بیمارستان تخصصی تریتا تا چند ماه آینده در همین منطقه و طرح ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی گفت: پیش بینی می شود منطقه 22 تهران با این ظرفیت ها به قطب درمان و آموزش پزشکی تبدیل شود و علاوه بر بیماران داخلی میزبان بیماران خارجی نیز باشد. 

برچسب‌ها