همشهری آنلاین: رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از آغاز برنامه طرح تشدید نظارت بازرس های وزارت بهداشت بر اماکن عمومی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ايرنا، محسن فرهادی در اين باره افزود: این تشدید نظارت‌ها در راستای ارتقا سلامت و امنیت غذایی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار بازرس بهداشتی بر اماکن عمومی طی ماه مبارک رمضان نظارت خواهند داشت، ادامه داد: رئوس اقدامات کنترلی این بازرسان به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: هرچند برنامه تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی با شروع فصل گرما آغاز شده اما در ماه مبارک رمضان، نوع فعالیت بازرسان تغییر کرده و در ساعات بعد از افطار این بازرسی ها بیشتر خواهد شد.

فرهادی افزود: تیم های سیار بهداشت محیط، بر بهداشت رستوران ها، طباخی ها، مراکز عرضه آش و حلیم، شیرینی فروشی و قنادی ها و همچنین مراکز تفریحی و استخرها بعد از ساعات افطار نظارت می کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن 1490 همانند سابق آماده دریافت شکایات مردم از بهداشت اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان است و علاوه بر آن مردم می توانند شکایات خود را به نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی ارائه دهند.