پیش دبستانی تعلل می‌کند، این در حالی است که افراد واجد شرایط چشم به راه برگزاری آزمون، تعیین تکلیف و احتمالا شروع به‌کار از ابتدای مهر و آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

از فرصت 2ساله‌اي كه مجلس براي استخدام اين مربيان تعيين كرده تنها 2‌ماه باقي مانده است و اعضاي كميسيون آموزش مجلس معتقدند آموزش و پرورش در برگزاري آزمون استخدامي مربيان پيش‌دبستاني تأخير دارد.

جبار كوچكي‌نژاد، عضو كميسيون آموزش مجلس دراين باره به همشهري گفت: پس از طرح موضوع با وزير و مسئولان آموزش و پرورش، در اين‌باره نامه‌اي به دولت نوشتيم و وزير آموزش و پرورش اعلام كرده هنوز نتوانسته از دولت رديف استخدامي براي مربيان پيش‌دبستاني اخذ كند. عليرضا سليمي، ديگر عضو اين كميسيون نيز گفت: آموزش و پرورش بايد قانون را اجرا كند كه به‌نظر مي‌آيد مقداري در اين خصوص تعلل مي‌كند و باعث نگراني افراد ذينفع شده است. اين آزمون بايد هرچه زودتر برگزار شود، معطل‌كردن قانون به مصلحت آموزش و پرورش، كشور و مردم نيست.

عبدالوحيد فياضي، از اعضاي كميسيون آموزش مجلس هم با ابراز نگراني از روند اجراي اين قانون توسط آموزش و پرورش اظهار كرد: زمان براي اجراي اين قانون بسيار كم است و آموزش و پرورش هنوز مقدمات اجراي اين قانون را فراهم نكرده است.

بر اساس تصويب نمايندگان مجلس در مرداد 91، آموزش و پرورش موظف است حداكثر ظرف ۲ سال همه مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمت آموزشي خود را كه با آموزش و پرورش همكاري داشته‌اند از طريق برگزاري آزمون استخدام كند. مهلت آموزش و پرورش براي تعيين تكليف مربيان پيش‌دبستاني شهريور امسال به پايان مي‌رسد.