همشهری آنلاین: عملیات «کربلای ۱ » و آزادسازی مهران از افتخارات رزمندگان اسلام بود که تمام معادلات سیاسی- نظامی دشمان را به هم ریخت.

«عمران‌ علی‌محمدی» نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: آزادسازی مهران نقش مهمی در پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام داشت و این عملیات بعنوان یکی افتخارات رزمندگان اسلام در تاریخ ثبت شد.

وی با مهم خواندن آزادسازی مهران و ضرورت عملیات کربلای یک در آن برهه زمانی و نقش آن در پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام افزود: برخی شواهد نشان می‌داد با وجود این که دشمن در حملات قبل، از جمله فکه، شرهانی، زبیدات و حاج عمران تا حدودی در مهران ناموفق بود اما از حملات زمینی خود دست برنداشت.

علی‌محمدی با بیان اینکه دشمن با گرفتن مهران قصد داشت قصرشیرین و سپس سومار را تصرف کند خاطرنشان کرد: در این صورت، ممکن بود افزون بر نقاط استراتژیک، بعضی از شهرهای مرزی را نیز از دست بدهیم و این امر در روحیه نیروهای خودی اثر بدی برجا می‌گذاشت و تبعات سیاسی آن هم به جمهوری اسلامی ضربه می‌زد.

وی ادامه داد: افزون بر ضرورت سیاسی - نظامی انجام عملیات علیه تهاجمات دشمن، امام نیز مکرراً از وضعیت مهران می‌پرسیدند به طوری که در دو نوبت، به مسئولان جنگ فرموده بودند:پس مهران چه شد؟

علی‌محمدی با اشاره به اینکه با این اوصاف که مهران یکی از نقاط استراتژیک بود و دشمن سرمایه‌گذاری زیادی برای این نقطه حساس کرده بود، افزود: رزمندگان اسلام با لبیکی دیگر به امام، در یک عملیات پیروزمندانه توانستند مهران را از چنگال نیروهای بعثی آزاد کنند و جلوی پیش روی‌های دیگر دشمن را بگیرند.

علی‌محمدی با تاکید بر اینکه عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام در آزادسازی مهران زمینه‌ای برای دیگر پیروزی‌ها فراهم شد افزود: این اقدام دلاورمردان این سرزمین معادلات سیاسی- نظامی دشمنان را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه امروز وقت آن رسیده که مهران قهرمان که دروازه عتبات عالیات است برای ساکنان آن و مردم استان مایه خیر و برکت شود،خاطرنشان کرد: معتقدم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته مرز مهران موجب رونق اقتصادی استان و کشور خواهد شد که نیازمند توجه بیشتر است.

برچسب‌ها