همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد از تخریب ساختمان سابق پلیس تهران در منطقه عباس آباد و تبدیل فضای آن به بزرگترین باغ هنری کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان این مطلب افزود: بر اساس طرح جامع عباس آباد این منطقه یک پهنه سبز فرهنگی است که احداث فضاهای فرهنگی و هنری به جای ساختمان‌های دولتی و حکومتی در همین راستا انجام می‌شود.

به گفته اردشیر نوریان تخریب ساختمان سابق پلیس در نتیجه رایزنی گسترده و همکاری نیروی انتظامی صورت می گیرد و همزمان با آن عملیات اجرایی ساخت بزرگترین باغ فرهنگی و هنری کشور در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعریف کاربری پهنه های منطقه عباس آباد در طرح جامع این اراضی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع در ادامه احداث پروژه باغ هنر قرار است در این قسمت دریاچه، باغ نمایش و تالار شهر در مجاورت پانارومای بیت المقدس احداث شود که این مجموعه با مساحتی در حدود 70 هزار متر مربع بزرگترین مجموعه فرهنگی و هنری کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد یادآور شد: ساختمان سابق پلیس 14 هزار متر مربع مساحت دارد و عملیات تخریب آن هم اکنون با استفاده از چند تیم حرفه ای و در ادامه ساماندهی جداره های این منطقه انجام می شود و پس از آن ضمن محوطه سازی و ایجاد دسترسی های جدید، فضای سبز ویژه ای هم در حاشیه شمالی بزرگراه همت ایجاد خواهد شد.