همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۱۳۹۳ حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به دانشجویان دکتری به‌عنوان تسهیلات پژوهانه پرداخت می‌شود.

 

به گزارش تسنيم، دكتر وحید احمدی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در زمینه کمک به دانشجویان دوره دکتری، اظهار داشت: در سال‌های گذشته چیزی به‌ عنوان پژوهانه به تعداد محدودی از دانشجویان دکتری پرداخت می‌شد، به‌ طوری که در سال 92 کمتر از 2 میلیارد تومان پژوهانه به برخی دانشجویان دکتری پرداخت شده است.

وی افزود: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای به دولت اعتبار قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه درخواست کردند، اما قبل از تحقق آن، در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري کار اساسی صورت دادیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تصریح کرد: قرار شد وزارت علوم 20 میلیارد تومان اعتبار به‌ شکل تسهیلات در اختیار دانشجویان دکتری قرار دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز موافقت اولیه خود را در این زمینه با همین رقم اعلام کرده و ممکن است افزایش هم داشته باشد.

احمدی یادآور شد: با پیگیری‌های معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقيقات و فناوري امیدواریم در سال 93 حدود 40 میلیارد اعتبار برای کمک به دانشجویان دکتری به‌ عنوان تسهیلات پژوهانه داشته باشیم.