امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسئول برگزاری برنامه‌های بخش کودک و نوجوان ‌بیست‌ و دومین نمایشگاه قرآن است.

این نمایشگاه در باغ‌‌موزه‌ی دفاع مقدس برگزار می‌شود. یكی از برنامه‌های جذاب این بخش، قصه‌گویی است و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند پای قصه‌های قرآنی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنشینند یا خودشان قصه‌ی قرآنی‌ای كه می‌دانند، برای دیگران تعریف كنند. گفتنی‌است کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی تا ۲۲ تیرماه هر‌روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ می‌توانند با حضور در محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از این خدمات بهره‌مند شوند.

* * *

برنامه‌ها‌ی رمضانی

فرهنگ‏سراهای هنگام و اشراق، هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ویژه‌برنامه‌ی ماه مهربانی را از روز یک‌شنبه ۸ تیرماه در بوستان نوفل‏‌لوشاتو و فرهنگ‏سرای هنگام آغاز كرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای هنگام، ویژه‌‌برنامه‌ی ماه مهربانی که با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه‌ی ۴ انجام می‏‌شود، از روز اول ماه مبارک رمضان به مدت ۱۵ شب، از ساعت ۷ تا ۲۳ در بوستان نوفل‏‌لوشاتو و فضای باز فرهنگ‏سرای اشراق با انواع فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی به‌اجرا درمی‌آید. این برنامه‌ها با شعار «تهران، شهر مهربانی» برگزار می‌شوند.

برنامه‏‌های تواشیح، موسیقی سنتی، شعرخوانی آیینی، نمایش خیابانی و... از جمله‌ی فعالیت‌های این ویژه‌برنامه‌ است.