همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۶.۲ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۶.۱ دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصرف‌کننده مواد هستند که متأسفانه این میزان در مقایسه با گذشته رشد دارد.

به گزارش ایرنا، حمید صرامی با اعلام اين خبر گفت: در زمینه مصرف داروها اعم از داروهای محرک، شاهد رشد مصرف هستیم که ضرورت دارد حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با جدیت بیشتری برای ایمن و مصون‌سازی دانشجویان اقدام کنند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای شیوع‌شناسی مواد مخدر در جمعیت عمومی کشور در سال 93، ادامه داد: برای اطلاع از آخرین روند اعتیاد در جمعیت عمومی کشور و در طبقات مختلف اجتماعی اعم از زنان، مردان، قشر تحصیلکرده و جمعیت شهر و روستا، طرح شیوع‌شناسی مواد مخدر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

صرامی از انجام طرح شیوع‌شناسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: آخرین شیوع‌شناسی دانش‌آموزی مربوط به سال تحصیلی 90 - 89 است که امسال برای اطلاع از آخرین روند شیوع‌شناسی مواد مخدر در جامعه دانش‌آموزی در سال تحصیلی 94 - 93 طرح شیوع‌شناسی صورت خواهد گرفت.