همشهری آنلاین: هیأت دولت عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهمترین مسایل و مباحث اجرایی روز کشور با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در این جلسه گزارش کمیسیون لوایح درباره "لایحه جامع وکالت دادگستری" از سوی هیأت وزیران مورد بررسی قرار گرفت و موادی از آن به تصویب رسید. این لایحه شامل مواردی از قبیل کلیات لایحه، تشکیلات، ورود به حرفه وکالت، حقوق و تکالیف حرفه‌ای وکیل، مقررات انتظامی و صندوق حمایت وکلای رسمی است.

در ادامه این جلسه نیز تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیأت وزیران رسید.

بر این اساس، با تصویب دولت، مقرری ارزی دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور افزایش یافت.

الگوی مصرف آب و برق حوزه‌های علمیه، مساجد، دارالقرآن‌ها، حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های دینی از دیگر مواردی بود که در جلسه دیروز هیأت دولت به تصویب رسید.

اختصاص اعتبار به آسیب‌دیدگان ناشی از وقوع سیل و برف و کولاک در استان‌های زنجان، مازندران، هرمزگان، همدان، اردبیل و سیستان و بلوچستان از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته هیأت وزیران بود.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار به منظور تأمین هزینه‌های پشتیبانی، آواربرداری و ارائه خدمات فنی و مدیریتی در مناطق خسارت دیده استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان و هرمزگان، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافت.

دولت با اختصاص مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران‌ها به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال بابت تقدیر از معلمان نمونه کشوری نیز از دیگر مصوبات جلسه اخیر هیأت وزیران بود.