رئیس شورای اسلامی شهر تهران از علاقه‌مندی اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران بر بهره‌گیری از دانش روز، تجارب و نظریات متخصصان و صاحب‌نظران خبر داد.

احمد مسجدجامعي در نخستين جلسه كارگروه مشورتي شوراي شهر كه به ابتكار مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در محل اين مركز تشكيل شد، بر لزوم توجه به همه سلايق و نگرش‌هاي علمي، استفاده بهينه از توان و تجارب كارشناسي موجود در كميسيون‌ها و كميته‌هاي شوراي شهر و نيز بهره‌گيري مناسب از دانش گردآوري شده در مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران براي كمك به حل مشكلات شهر تهران تأكيد كرد. وي با تشبيه فرايند مورد انتظار از اين كارگروه به شهدگيري، ضرورت تعامل بيش از پيش با دانشگاهيان و پژوهشگران را برشمرد.

محمد سالاري، رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين جلسه، با اشاره بر توان و ظرفيت مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در برآورده‌كردن نيازهاي علمي و پژوهشي شوراي اسلامي شهر، بر لزوم تشكيل جلسات مستمر و هدفمند بين اعضاي اين كارگروه با دبيران كميسيون‌هاي تخصصي و حضور پررنگ‌تر نمايندگان مركز مطالعات در فرايند بررسي و تصويب طرح‌ها و لوايح در شوراي شهر تأكيد كرد. همچنين دبيران كميسيون‌هاي شوراي شهر هر يك به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره الزامات و اولويت‌هاي فعاليت اين كارگروه پرداختند. شايان ذكر است كه در ابتداي اين جلسه بابك نگاهداري، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با بيان فلسفه و اهداف تاسيس اين كارگروه كه بنا دارد با حمايت و هماهنگي شوراي شهر تهران حلقه‌واصلي مابين دانشگاه‌ها و مديريت شهري باشد، اين اقدام را گامي مهم در جهت تكميل زنجيره‌اي اداره دانش‌بنيان شهر ارزيابي كرد و خواستار حمايت بيش از پيش شوراي شهر از اين حركت شد.