ايرنا نوشت: حجت الله درویش پور درباره استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آغاز استیضاح وزیر علوم به اصرار نمایندگان بر این سوال خود که چرا دانشجویان ستارهدار به تحصیل بازگشتهاند، باز میگردد.
وی با بیان اینکه مسئولین وزارت علوم در کمیسیون آموزش مجلس حضور یافتند و درباره دلایل بازگشت دانشجویان ستارهدار به تحصیل توضیحاتی ارایه و نمایندگان را قانع کردهاند، خاطر نشان کرد: بعد از اینکه دیدند در این زمینه نمیشود سنگاندازی کرد، به سراغ بهانه عزل و نصبها رفتند و در موضوع بورسیهها متمرکز شدند که البته درباره عزل و نصبها نیز پس از توصیحات وزیر علوم قانع شدند.
نماینده مردم ایذه و باغ ملک تصریح کرد: اما پس از اینکه وزارت علوم بورسیهها را غیرقانونی اعلام کرد، برخی از دوستان در مجلس برافروخته شدند و گفتند که وزارت علوم نباید در این زمینه که چرا در گذشته این افراد با ضابطه یا رابطه بورسیه شدهاند یا خیر ورود پیدا میکرد، زیرا این موضوع در گذشته اتفاق افتاده و به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: در اسامی بورسیههای غیرقانونی، نام برخی نمایندگان نیز وجود دارد و همین موضوع باعث فشار و استیضاح علیه وزیر علوم شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته با صحبتها و جلساتی که رئیس مجلس با وزیر علوم و برخی نمایندگان استیضاح کننده داشت، قرار شد به وزیر علوم یک ماه فرصت داده شود تا تعاملاتی صورت گیرد و باید وزارتخانه روشن کند که به دنبال چه هدفی در زمینه بورسیهها است.
وی خاطرنشان کرد: عدهای هنوز بر استیضاح اصرار دارند، اما در یک ماه آینده باید دید که چه اتفاقی برای استیضاح وزیر علوم رخ خواهد داد.
درویش پور خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد هر موضوعی که به ضرر وزیر علوم است، مطرح شود، باید تمامی موضوعاتی هم که به نفع وی میباشد عنوان شود تا نمایندگان تصمیم نهایی را بگیرند؛ شاید در زمان استیضاح دیدگاههای برخی اصرارکنندگان بر استیضاح وزیر، عوض شود.
وی به نمایندگان استیضاح کننده توصیه کرد که استیضاح وزیر علوم را پیگیری نکنند تا این موضوع ختم به خیر شود.