همشهری آنلاین: فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

به گزارش تسنیم، فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران به دلیل آنچه که تحت عنوان «بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه» از آن نام برده، از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

فرهاد رهبر طی نامه‌ای به وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انصراف از مدیریت طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، اعلام کرد: علیرغم استقبال گسترده دانشگاهیان، پژوهشگران و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی مقام معظم رهبری و عزم ملی در تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، متأسفانه معاونت پژوهشی وزارت علوم با بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه که عدم اعتقاد به این امر مهم را تداعی می‌نماید، موجب پراکنده شدن تیم تحقیقاتی طرح ملی «اصلاح خط مشی‌ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی» مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گردیده است.

وی در این نامه خاطرنشان کرده است: از این رو اعلام می‌دارد که در شرایط موجود، ادامه این طرح از نظر اینجانب ناممکن و در نتیجه منتفی است.

فرهاد رهبر در بخش پایانی این نامه متذکر شده است: تمامی مبلغ اختصاص یافته به این طرح ملی، 750 میلیون ریال معادل 75 میلیون تومان، بدون هیچ دخل و تصرف در حساب دانشگاه تهران موجود است که امکان بازگشت آن به حساب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد.

فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران با پایان یافتن مدت حکم ریاستش در اواخر سال 92 و بر اساس تصمیم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ریاست دانشگاه تهران کنار رفت.