همچنين تا آخر برنامه 5ساله، تاكسيهاي تهران هيبريدي ميشوند كه اين اقدام گام بلندي در كاهش آلودگي هواي تهران خواهد بود. محسن سرخو با تأكيد بر اينكه قدم بعدي تغيير موتورسيكلتهاي تهران از بنزيني به الكتريكي است، اضافه كرد: به اين منظور براي ورود و تردد موتورسيكلتهاي بنزيني در محدوده طرح ترافيك، ممنوعيت ايجاد ميشود و تا آخر برنامه 5ساله، موتورسيكلتهاي الكتريكي جايگزين موتورسيكلتهاي بنزيني خواهند شد.
براين اساس همچنين قرار است ظرف 5سال آينده بهتدريج تاكسيهاي تهران همچون تاكسيهاي ساير شهرهاي جهان به كاركرد اصليشان برگردند زيرا تاكسيهاي تهران از نظر رئيس كميته حمل ونقل شوراي شهر در حال حاضر مانند اتوبوسهاي كوچك عمل ميكنند. وي مهمترين اولويت برنامه 5ساله شهرداري تهران را توسعه حملونقل عمومي بهويژه مترو بهعنوان حملونقل پاك دانست و گفت: براساس برنامه 5ساله بايد سالانه 30كيلومتر خط جديد مترو به بهرهبرداري برسد تا در پايان برنامه طول خطوط مترو از 152كيلومتر فعلي به 300كيلومتربرسد. وي اولويت بعدي حملونقل عمومي را توسعه شبكه اتوبوسراني از نظر كمّي و كيفي دانست و تأكيد كرد: 6هزار و 500دستگاه اتوبوس فعلي ناوگان اتوبوسراني تهران كه البته 4هزار دستگاه آن از رده خارج است، در پايان برنامه 5ساله به 9هزار دستگاه ميرسد.
استقبال رئيسجمهور از توسعه حملونقل عمومي در تهران
رئيس كميته حملونقل شوراي شهر با اشاره به ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با رئيسجمهور، اظهار كرد: در اين جلسه گزارشي از وضعيت حملونقل عمومي پايتخت ارائه شد و از دولت درخواست كرديم اگر سالانه 2ميليارد دلار به پيشرفت پروژه متروي پايتخت كمك كند، تهران تا آخر برنامه 5ساله به جاي 300كيلومتر مترو، 450كيلومتر مترو خواهد داشت.
به گفته سرخو در ديدار با رئيسجمهور تأكيد شد كه درصورت حمايت دولت از مديريت شهري براي توسعه حملونقل عمومي پايتخت شاهد توسعه جهشي در اين حوزه خواهيم بود بهنحوي كه ديگر دغدغهاي به نام انتقال پايتخت از تهران به نقطهاي ديگر وجود نخواهد داشت. اين موضوع نيز با استقبال رئيسجمهور مواجه شد و وي تأكيد كرد، دولت در اين زمينه آمادگي هرگونه كمكي را دارد.