همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال در مرحله نیمه نهایی مسابقات ۲۰۱۴ کاپ آسیا و انتخابی جام ملت‌ها فیلیپین را شکست داد و برای دومین دوره متوالی به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.

 

به گزارش مهر، مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که حکم انتخابی جام ملت‌های آسیا را هم دارد، امروز (جمعه 27 تير) با دیدار دو تیم ایران و فیلیپین، قهرمان و نایب قهرمان آسیا در ووهان چین آغاز شد. تیم ملی بسکتبال ایران که با پیروزی در دیدار انتقامی برابر اردن راهی این مرحله از مسابقات شد، امروز در مصاف با فیلیپین به برتری 76 بر 55 دست یافت و راهی مرحله نهایی شد.

تیم ملی بسکتبال در حالی نتیجه دیدار امروز مقابل فیلیپین را از آن خود کرد که دو سال پیش و در چهارمین دوره کاپ آسیا نیز با شکست دادن 77 بر 60 همین تیم برای نخستین‌بار فینالیست کاپ آسیا شد و در نهایت هم به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم ملی بسکتبال سال گذشته هم در فینال جام ملت های آسیا که در مانیل برگزار شد با غلبه بر فیلیپین به عنوان قهرمانی دست یافت و به عنوان اولین تیم آسیایی راهی جام جهانی اسپانیا شد.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال که سال 2010 در نخستین حضور در کاپ آسیا با سه برد و چهار باخت در میان 10 تیم شرکت کننده به عنوان ششم دست یافت، با پیروزی در دیدار امروز موفق شد برای دومین دوره متوالی فینالیست این رقابت‌ها شود. فیلیپین هم در حالی نتیجه دیدار امروز را واگذار کرد که طی دو دوره گذشته مسابقات کاپ آسیا نیز به جمع چهار تیم برتر راه یافته بود اما در نهایت از صعود به فینال بازمانده بود. بدین ترتیب این تیم برای سومین بار متوالی از رسیدن با دیدار نهایی کاپ آسیا ناکام ماند.

ملی پوشان بسکتبال ایران شنبه در فینال پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا به مصاف برنده دو تیم چین و چین تایپه خواهند رفت. ملی پوشان کشورمان دو سال پیش در فینال کاپ آسیا که در توکیو برگزار شد، ژاپن را شکست دادند و برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شدند.

تیم ملی بسکتبال در صورت قهرمانی در این دوره مسابقات کاپ آسیا به طور مستقیم به بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک 2016 برزیل صعود می‌کند.