گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه با درک صحیح موقعیت دشمنان و متناسب با تهدیدات، تغییر و تحول در ساختار و یگان‌های رزم نیروهای پنجگانه را آغاز کرد.

سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی که در آیین معارفه فرمانده جدید دانشگاه امام حسین(ع) و تودیع فرمانده سابق این دانشگاه، سخن می‌گفت با بیان این مطلب ادامه داد: سپاه پاسداران متناسب با انواع تهدیدات متصور، خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کرده و این تغییر در آموزش‌ها و تجهیزات نیروهای پنجگانه سپاه محقق شده است.

وی افزود: سپاه پاسداران با شناخت عمیق از تغییر و تحولات پیرامونی و درک صحیح موقعیت دشمنان انقلاب اسلامی‌و متناسب با تهدیدات فرامنطقه‌ای، تغییر و تحول در ساختار و سازمان یگان‌های رزم نیروهای پنجگانه را آغاز کرده است.

پشتوانه علمی سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌بر لزوم استفاده از توانمندی‌های علمی‌اساتید در تربیت مدیران و فرماندهان آینده سپاه تأکید کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه امام حسین(ع) پشتوانه عظیم علمی سپاه است گفت: بنیانگذاران سپاه درسال‌های آغازین انقلاب اسلامی‌نخبگان و افرادی با تحصیلات دانشگاهی‌بودند و ما همواره با علم و دانایی می‌خواهیم ازانقلاب و دستاوردهای آن دفاع کنیم.

وی این دانشگاه را امید سپاه دانست و گفت: حرکت علمی‌و آموزشی این دانشگاه در طول بیش از ۲۰سال که از تأسیس آن می‌گذرد، درجهت حفظ هویت علمی، انقلابی و ولایی بوده و امیدواریم درافق ۲۰ساله وچشم‌انداز توسعه از جایگاه حقیقی و واقعی در شأن رسالت سپاه برخوردار شود.

صفوی ابراز امیدواری کرد: مجموعه دانشگاه امام حسین (ع) الگوی موفقی از آموزش عالی، پژوهش و رسالت محوری متناسب با ماموریت‌های سپاه ارائه و نمونه‌ای از چرخه علم و تجربه را معرفی کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) باید قطب علمی‌کشور در تولید دانش و فناوری‌های دفاعی باشد، گفت: این دانشگاه به عنوان‌بازوی علمی‌و پایگاه جنبش نرم‌افزاری با توسعه فناوری‌های مورد نیاز سپاه در سطوح عالی ‌و ایجاد محیط پرجاذبه و با نشاط علمی، انگیزه‌های جهادی برای اساتید و اعضای هیات علمی‌با حفظ شخصیت مستقل علمی‌می‌تواند نوید بخش ظهور و بروزاستعدادها و توانمندیهای پاسداران در عرصه‌های علمی‌و آموزشی سپاه و کشور باشد.

در این مراسم، صفوی با تقدیر از تلاش‌های دریادار پاسدار علی اکبر احمدیان، سردار کرمی‌نیا را به عنوان فرمانده جدید دانشگاه امام حسین(ع) معرفی کرد.