همشهری آنلاین: نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درباره موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نگاه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ارتقای کارایی و تحقق اهدافی است که نظام جمهوری اسلامی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار دارد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به سوالی درباره سرانجام موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دوستانی که تقاضای استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را داشتند، تصمیم گرفتند که چند نفر را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کرده و با وزیر و معاونانش جلساتی را داشته باشند.

وی افزود: در جلساتی که نمایندگان استیضاح‌کننده با وزیر علوم، تحقيقات و فناوري و معاونینش خواهند داشت علاوه بر اینکه دیدگاه‌های استیضاح‌کنندگان منتقل خواهد شد، بر روند تغییرات و تصمیمات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هم اشراف پیدا خواهند کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان افراد استیضاح کننده از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات هستند، تصریح کرد: این افراد از دوستانی هستند که برگ استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را امضا کرده بودند.

ابوترابی‌فرد در عین حال گفت: نمایندگان مجلس شوراي اسلامي درباره استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري تصمیمی گرفته و در حال پیش بردن آن هستند؛ امیدوارم که این تصمیم به ارتقای روند مدیریت و کارایی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري کمک کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نگاه مجلس به استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را تحقق اهدافی دانست که نظام از اين وزارتخانه انتظار دارد و افزود: ممکن است در روش‌ها یک مقدار اختلاف نظرهایی باشد ولی دغدغه‌های موجود بین نمایندگان و وزیر علوم مشترک است.

وی درباره جلسات نمایندگان منتخب استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم نیز تصریح کرد: به نظر مي‌رسد این گفت‌وگوها می‌تواند به نزدیک‌تر شدن روش‌ها کمک کند؛ امیدوارم که در نهایت این مساله به افزایش ظرفیت وزارت علوم و انشاء الله تفاهم بیشتر دولت و مجلس کمک کند.

طبق اين گزارش، ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را با 60 امضا تقدیم هیات رییسه کردند. بعد از رایزنی‌های گسترده بین رییس، نواب رییس و نمایندگان استیضاح‌کننده با وزیر و معاونین وزیر علوم و معاون پارلمانی رییس جمهوری، نمایندگانی که درخواست استیضاح فرجی‌دانا را داشتند، به مدت یک ماه این مساله را مسکوت گذاشتند تا عملکرد وی مورد بررسی قرار گیرد.