همشهری آنلاین: عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رخدادهای نوار غزه جرمی بزرگ علیه انسانیت است.

به گزارش ايرنا، وی در پیام خود به مناسبت عید فطر که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: در غزه زنان، مردان، کودکان و کهنسالان با بیرحمی به قتل می رسند و شرف و عزت انسانی پایمال می شود .

رییس جمهوری ترکیه افزود: سکوت جهانی و سازمانهای بین المللی در مورد رخدادهای غزه که تبعات جدی به دنبال خواهد داشت، مایه نگرانی است.

وی از جامعه جهانی و جهان اسلام خواستار بجای آوردن مسوولیتهای خود در مورد غزه و پایان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه شد .

عبدالله گل با تاکید بر ادامه حمایتهای ترکیه از فلسطین گفت: آنکارا برای تامین یک آتش بس ماندگار، ارسال فوری کمکهای انسانی به غزه و تامین یک صلح ماندگار و عادلان آنچه را که در توان دارد، انجام خواهد داد.

جمیل چیچک رییس مجلس ملی ترکیه نیز در پیامی به مناسبت عید فطر با اشاره به رخدادهای غزه گفت: اسراییل در غزه تروریسم دولتی انجام می دهد و رخدادهای جاری این منطقه به عنوان ˈشرم انسانیتˈ در تاریخ جای خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی در 20 روز گذشته با حملات وحشیانه از زمین ، هوا و دریا به نوار غزه دستکم هزار و 40 فلسطینی را شهید و بیش از پنج هزار نفر دیگر را مجروح کرده است.

برچسب‌ها