تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۹

گروه شهری: دمای هوای پایتخت براساس داده‌های پایگاه‌های هواشناسی، از سه‌شنبه‌شب 26 تیر رو به کاهش گذاشته و تا پنج‌شنبه 5درجه خنک می‌شود.

براین اساس تهران شاهد چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ای نیمه‌ابری با احتمال وقوع رعدوبرق و رگبار پراکنده خواهد بود. سازمان هواشناسی نیز در اطلاعیه خود اعلام کرده‌است که از روز چهارشنبه تهران و سایر استان‌های واقع در حاشیه جنوبی البرز و از روز پنج‌شنبه کلیه استانهای واقع در نیمه شمالی کشور تحت تأثیر هوای نسبتاً خنک قرار می‌گیرند که تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

مقدار کاهش دما در نوار شمالی کشور 10-‌ 5 درجه و در سایر استان‌ها 5-2 درجه پیش‌بینی شده است.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که بارندگی‌هایی که از روز گذشته در شمال غرب کشور و بویژه در استان گیلان آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت موجب بروز مشکلاتی نظیر آبگرفتگی در معابر شود. براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، به سبب نفوذ جریانات شمالی از روی اروپا به سوی شمال غرب کشور، از اوایل روز دوشنبه بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل، از روز سه‌شنبه استانهای آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، حاشیه جنوبی دریای خزر و خراسان شمالی، از روز چهارشنبه تهران و سایر استانهای واقع در حاشیه جنوبی البرز و از روز پنج‌شنبه کلیه استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور تحت تاثیر هوای نسبتاً خنک قرار می‌گیرند که تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

طی این مدت از روز دوشنبه در شمال غرب و غرب سواحل خزر و در ادامه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر استانهای فوق‌الذکر، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، تهران، غرب سمنان، خراسان شمالی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که با شدت کمتر در روز پنجشنبه نیز ادامه می‌یابد.

بنابراین پیش‌بینی‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی گیلان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دور از انتظار نیست.