همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه نامه احمدی‌نژاد به بانک مرکزی فرار روبه جلو است، گفت: اطرافیان دولت دهم برای تطهیر کارهای گذشته خود دست به اقدامات رسانه‌ای می‌زنند.

خانه ملت نوشت: عوض حیدرپورشهرضایی با اشاره به نامه اخیر دفتر احمدی‌نژاد به رئیس کل بانک مرکزی درباره ضرورت انتشار لیست اسامی بدهکاران بزرگ بانکی، گفت: بر اساس قانون مسئول کنونی انتشار و پیگیری معوقات بانکی دادستانی کل قوه قضائیه است و بانک مرکزی هیچ نقشی در اعلام اسامی ندارد، از این‌رو به نظر می‌رسد که دولت قبل با چنین اقداماتی به‌دنبال تبرئه و تطهیر خود است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر عزم و تلاش مجلس برای اعلام اسامی بدهکاران بانکی، افزود:‌ نمایندگان مجلس در چند وقت اخیر در تلاش برای پیگری و وصول این معوقات هستند و در این راه با هیچ جریان و گروهی تسامح نمی‌کنند، از طرف دیگر قوه قضائیه و دولت یازدهم هم باید در جهت شفاف‌سازی این موضوع تلاش کند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد و یارانش در یک ماه اخیر بازی رسانه‌ای را برای پرتلاطم کردن فضا سیاسی و اقتصادی جامعه و به تبع آن مخفی کردن اقدامات خلاف خود آغاز کرده‌اند، افزود: در هفته‌های اخیر شاهد اظهارات متعدد یاران احمدی‌نژاد به‌ویژه جوانفکر و فروزنده بوده‌ایم و حال هم دفتر رئیس‌جمهور اقدام به ارسال نامه کرده که این نشان‌دهنده اهداف این افراد و این جریان است و به نظر می‌رسد که یاران احمدی‌نژاد با این اقدامات و اظهارات به‌دنبال فرار رو به جلو هستند.

حیدرپورشهرضایی با تأکید بر حق قانونی مردم برای انتشار اسامی بدهکاران بانکی، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید هرچه سریع‌تر لیست مذکور را به صورت عمومی منتشر کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس،با اشاره به برنامه مجلس برای پیگیری موضوع حضور اطرافیان احمدی‌نژاد در لیست بدهکاران بزرگ بانکی، گفت: متأسفانه در دوره هشت ساله گذشته اقداماتی خلاق قانون انجام شده، از این رو دولت و مجلس باید برای احقاق حقوق ملت در جهت پیگیری این مسائل اقدام کند.