معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهتمام معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای فضاسازی ‌ماه رمضان پایتخت به‌عنوان شهر قرآنی تقدیر کرد.

محمدرضا حشمتي معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جانشين كميسيون تبليغ و ترويج قرآن كريم طي نامه‌اي به محمدباقر قاليباف شهردار تهران درخصوص تبديل تهران به شهر قرآني اظهار داشت: ضمن قبولي طاعات و عبادات وظيفه خود مي‌دانم از تلاش‌ها و زحمات شما و همكاران‌تان به‌ويژه معاونت محترم اجتماعي و سازمان زيباسازي كه در فضاسازي شهر تهران به‌عنوان يك شهر قرآني اهتمام كافي داشته‌اند صميمانه تقدير و تشكر كنم.

وي در اين نامه تأكيد كرده است: نصب تابلوها و بيلبوردهاي زيبا، دلنواز و با معاني دقيق قرآني، برپايي جلسات و محافل قرآني در شب‌هاي رمضان، شهر ما را با ديگر سال‌هاي متمايز كرده است. حشمتي با اشاره به برنامه‌هاي‌ماه مبارك رمضان عنوان كرده است: در نقاط مختلف شهر مردم روزه‌دار در فضايي معنوي و در كنار خانواده شبي خاطره‌انگيز را مي‌گذراندند. در كنار اين محافل با زيبايي‌هاي هنري، بصري و سمعي قرآن و اهل‌بيت آشنا شده، قرآن تلاوت مي‌كردند و از معارف اهل‌بيت بهره مي‌بردند.