سودهای کلان دلال‌های میوه از محل افزایش بیش از ۲۰۰درصدی قیمت این محصولات در مراکز خرده‌فروشی سطح شهر، واکنش برخی دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با این تخلفات و امیدواری مردم به ساماندهی این بازار نابسامان را به‌همراه داشته است.

در سكوت سازمان حمايت، بازرسي اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، سازمان تعزيرات حكومتي از اجراي طرح تنظيم بازار و برخورد با گرانفروشي و دلال بازي در بازار ميوه خبر داده است. رئيس طرح گشت‌هاي مشترك تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: از امروز طرح نظارت و تنظيم بازار ميوه و تره بار در تهران اجرا مي‌شود. حسن‌سرابيان به ايسنا اعلام كرد:

تعزيرات حكومتي استان تهران پس از برگزاري چندين جلسه كارشناسي با مسئولان امر و بازديدهاي شبانه از ميدان مركزي تره‌بار تهران، طرح نظارت و تنظيم بازار ميوه و تره‌بار تهران را در قالب گشت‌هاي مشترك با همكاري دستگا‌ه‌هاي نظارتي ازجمله سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان، سازمان صنعت، سازمان ميادين ميوه و تره‌بار، اتحاديه بارفروشان و خرده‌فروشي ميوه و تره‌بار و نيروي انتظامي تهيه كرده كه پس از ارائه آن در كارگروه تنظيم بازار استانداري تهران، اجراي آن از تاريخ 15مرداد از ميدان مركزي ميوه‌و‌تره‌بار آغاز مي‌شود.