اسامی نامزدهای دریافت تندیس هشتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران که بهترین‌های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب داوران آکادمی منتقدان را شامل می‌شود، اعلام شد.


108نامزد در 15رشته توسط بيش از 100 نفر از منتقدان و نويسندگان سينمايي از ميان فيلم‌هاي به نمايش درآمده در جشنواره سي و دوم فيلم فجر انتخاب شده‌اند. در بخش بهترين فيلم با توجه به نزديكي امتياز فيلم‌ها 10نامزد و در ساير بخش‌ها 7نامزد معرفي شده است.

در اين فهرست، فيلم« چ» با 11بار نامزدي در صدر قرار دارد و خانه پدري با 9بار نامزدي در رتبه دوم قرار گرفته است. رستاخيز، عصباني نيستم و زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو با 7بار نامزدي در رده سوم جاخوش كرده‌اند و قصه‌ها، «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» ، شيار 143و خط ويژه با 6بار نامزدي، همه‌‌چيز براي فروش، ميهمان داريم و آرايش غليظ با 5بار نامزدي، چند مترمكعب عشق و ماهي و گربه با 4بار نامزدي، متروپل با 3بار نامزدي، برف، بيگانه و طبقه حساس با 2بار نامزدي در رده‌هاي بعدي هستند.

فيلم‌هاي امروز، ردكارپت، شيفتگي، فصل فراموشي فريبا، زندگي جاي ديگري است، ملبورن، جينگو، حق سكوت، فرشته‌ها با هم مي‌آيند، 5ستاره و خانوم نيز در يك رشته نامزد شده‌اند. هشتمين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران در حالي فردا ( 22مرداد 93) در تالار ايوان شمس برگزار مي‌شود كه تعدد نامزدي فيلم چ براي دريافت تنديس هاي منتقدان سينماي ايران بسيار حائز اهميت است. روي خوش منتقدان به آخرين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا نشان مي‌دهد كه اين فيلمساز هنوز هم براي اهالي سينما با هر سليقه‌اي محبوب و ارزشمند است.