همشهری آنلاین: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با امضای تفاهمنامه‌ای، همکاری‌های پژوهشی و آموزشی خود را گسترش می‌دهند.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضای سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و بهمن نامور مطلق معاون سازمان میراث فرهنگی رسیده است.

در این تفاهم بر توسعه سطح همکاری‌های متقابل در زمینه‌های آموزش، پژوهش، تولید، ترویج صنایع دستی و فعالیت‌های مرتبط با آن در فضای دانشگاهی تاکید شده است.

توسعه شناخت، ترغیب و جذب جامعه دانشگاهی به نقش‌آفرینی در حوزه صنایع دستی، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و ترویج و توسعه صنایع دستی در محیط‌های دانشگاهی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است که در شش ماده و 27 بند تنظیم شده است.

این تفاهم‌نامه، تعهدات جداگانه‌ای برای معاونت صنایع دستی و معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به حمایت از تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، همکاری برای برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، المپیادها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها، ایجاد تسهیلات برای دسترسی دانشگاهیان به صنایع دستی، حمایت از پایان‌نامه‌ها، تأمین بسته‌های آموزشی و فراهم کردن امکان بازدید دانشجویان از موزه‌ها اشاره کرد.