نماینده خانواده اتحادیه در جوابیه‌ای در واکنش به اظهارات احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران که گفته بود نماینده خانواده اتحادیه در جلسه خرید خانه اتحادیه حاضر نشده است، اعلام کرد که خانواده اتحادیه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌کند.

در جوابيه حميرا اتحاديه نماينده خانه تاريخي اتحاديه به روزنامه همشهري با اشاره به مذاكرات خاندان اتحاديه با شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران و سازمان ميراث فرهنگي براي خريداري و حفاظت از اين مجموعه تاريخي از سال 75 آمده است كه از حدود يك‌سال پيش، در 2نامه در آبان‌ماه سال 92بخشي از خانواده اتحاديه كه مالك بخش عمده‌اي از اين ملك هستند آمادگي خود را براي تحقق طرح شوراي شهر تهران اعلام كرده و حتي نقشه و كپي سند خانه اتحاديه را نيز به شوراي شهر ارائه كرده‌اند.

نماينده خانواده اتحاديه با تاكيد براينكه خانواده اتحاديه همواره پيگير حفظ اين مجموعه تاريخي است، گفت: بسياري از بناهاي تاريخي كه در وضعيت مشابه قرار دارند با مشكلاتي نظير تعدد مالكان و ورثه روبه‌رو هستند. بنا به اعلام حميرا اتحاديه، براي احياي بناها راهكارهاي مشخصي بايد تعريف شود زيرا به طول انجاميدن و پيچيدگي‌هاي اداري تملك ملك آسيب جدي به مجموعه وارد مي‌كند.

نماينده خانواده اتحاديه در موضوع تملك اين خانه تاريخي از سوي مديريت شهري تهران تأكيد كرده است: باغ اتحاديه و ابنيه آن از سال 75يعني از زمان نخستين مراجعه خانواده اتحاديه به سازمان توسعه فضاهاي فرهنگي تا به امروز خسارات قابل توجه ديده است.

نماينده خانواده اتحاديه در پايان جوابيه خود براي روزنامه همشهري كه در واكنش به اظهارات احمد حكيمي پور رئيس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران ارسال كرده است با تشكر از اعضاي شوراي شهر تهران و مسئولاني كه پيگير طرح تملك خانه اتحاديه به‌منظور حفاظت و احياي اين خانه تاريخي بوده‌اند تأكيد كرد كه خانواده اتحاديه آماده هرگونه همكاري در موضوع تملك اين خانه تاريخي توسط مديريت شهري است.