همشهری آنلاین: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش  ایرنا، آمانو شنبه شب (25 مرداد) برای دومین بار در کمتر از یکسال در دولت تدبیر و امید، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است.

وی صبح يكشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و رئیس هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار رییس جمهوری ایران و آمانو، بالاترین سطح دیپلماتیک رایزنی میان آژانس بين‌المللي انرژی اتمی و ایران پس از روی کار آمدن دولت يازدهم و توافق اولیه این کشور با 6 قدرت جهانی با عنوان توافق ژنو بر سریافتن راه حلی برای پرونده هسته‌ای ایران است.

آمانو همچنین قرار است بعداز ظهر با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ايران دیدار و درباره همکاری‌های ایران و آژانس گفت و گو کند.

رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پيش‌تر گفته بود این سفر در راستای ادامه همکاری‌ها بین ایران و آژانس در قالب «چارچوبی برای همکاری» است که سال گذشته امضا شد.

نجفی افزود: در سفر قبلی با توجه به فرصت کم امکان ملاقات مدیرکل با ریاست محترم جمهوری فراهم نشد و در این سفر ملاقات جناب آقای دکتر روحانی با آقای آمانو برای روز یکشنبه تنظیم شده است تا گفت و گویی در بالاترین سطح بین ایران و آژانس بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید صورت پذیرد.

سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس اضافه کرد: در این سفر همچنین انتظارات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتقل خواهد شد.