تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

همشهری آنلاین: جولیان اسانژ بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس که بیش از دو سال است در دفتر لندن سفارت اکوادور محبوس است، در کنفرانسی خبری اعلام کرد به زودی این سفارت را ترک خواهد‌کرد.

براساس گزارش رويترز، اسانژ كه براي ممانعت از استردادش به سوئد و سپس آمريكا، از اكوادور درخواست پناهندگي كرد و پس از آن در سفارت اين كشور واقع در لندن اقامت گزيد، بيش از دوسال از عمر خود را در اتاقي در اين سفارت سپري كرده‌است.

وي امروز در كنفرانسي خبري اعلام كرد قصد دارد به‌زودي اين سفارت را ترك كند اما هيچ جزئيات بيشتري دراين مورد بيان نكرد. پيش از اين كنفرانس خبري، شبكه اسكاي نيوز و فاكس قرن بيست و يكم كه متعلق به روپرت مرداك است اعلام كرده بود اسانژ به دليل بيماري قصد دارد سفارت را ترك كند.

اسانژ در واكنش به اين ادعا در مصاحبه‌اش گفت من به زودي سفارت را ترك مي‌كنم، اما نه به دلايلي كه رسانه متعلق به مرداك و اسكاي‌نيوز مي گويند.

اين دو رسانه ادعا كرده بودند اسانز به بيماري قلبي و ريوي مبتلا شده‌ و بايد زودتر تحت مداوا قرار بگيرد  و زماني كه خبرنگاران از وي درباره سلامتي‌اش پرسيدند وي پاسخ داد هركسي كه دو سال از عمرش را در ساختماني بدون فضاي باز و به دور از نور مستقيم خورشيد سپري كند بيمار خواهد شد.