همشهری آنلاین: پیکر پاک شهید «حامد هلالی» که پس از گذشت ۲۶ سال از شهادتش کاوش شده بود، از روی پلاکش شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، پیکرهای پاک 82 شهید دفاع مقدس در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع ) در کشور تشییع و خاکسپاری شد. در این بین برخی از شهدا گمنام بودند و تعدادی نیز هویت‌شان از طریق پلاک یا وسایلی که به همراه داشته‌اند و آزمایش «DNA» از سوی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شد.

در بین پیکرهای شهدا، نام شهید «حامد هلالی» نیز که پس از 26 سال از شهادتش به میهن بازگشته است به چشم می‌خورد. هرچند مادر او که 11 سال به انتظارش نشسته بود، دیگر در خانه نبود که از او استقبال کند.

شهید حامد هلالی در سال ۱۳۴۰ در آبادان به دنیا آمد و در زمان جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه از سوی منطقه دریایی «ماهشهر» به جبهه اعزام شد. وی روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ و در سن ۲۷ سالگی در «جزیره مجنون» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سپس در پی انجام عملیات کاوش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی مختلف، پیکر این شهید کاوش و از آن‌جایی که پلاک وی هنگام شهادت همراهش بوده است هویت او پس از ۲۶ سال شناسایی می‌شود.

مادر بزرگوار و صبور این شهید پس از 11 سال چشم انتظاری فرزندش در سال 1378 از دنیا رفت.

پیکر پاک شهید حامد هلالی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع مردم پرشور و خون‌گرم آبادان از مقابل مسجد امام علی(ع) این شهر به سمت بنیاد شهید انقلاب اسلامی آبادان تشییع و در این شهر آرام گرفت.

برچسب‌ها