همشهری آنلاین: مسابقات شطرنج جام اکو از روز ۱۲ شهریور به میزبانی تهران در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون شطرنج، برابر تفاهم‌نامه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و موسسه فرهنگی اکو و با هدف تقویت و ارتقای همکاری و مشارکت میان مردم منطقه و نیز تبادل فرهنگی کشورهای عضو اکو، یک دوره مسابقات شطرنج با عنوان جام شطرنج اکو، با حضور 10 بازیکن از ده کشور عضو اکو (ایران، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ترکیه)، از تاریخ 12 لغایت 21 شهریور ماه در سالن مسابقات فدراسیون شطرنج در حال برگزاري است.

نتايج سه دور اول تا سوم مسابقات به شرح زير است:

در دور اول مسابقات، احسان قائم مقامی از ایران، محمد خوسنخوجایف از تاجیکستان و مارات ژومایف از ازبکستان بر حریفان خود پیروز شدند. کنکوت امیراوغلو از ترکیه با آذر میرزایوف از آذربایجان و رستم خوسنوتدینوف از قزاقستان با سمتی تولوگوم نگین از قرقیزستان به تساوی دست یافتند.

در دور دوم، احسان قائم مقامی (ایران) بر حریف خود یوسف بایرام گلدیف (ترکمنستان) و آذرمیرزایوف (آذربایجان) بر محمود لودهی ( پاکستان) پیروز شد و بقيه بازيكنان به تساوی رسيدند.

در دور سوم مسابقات، محمود لودهی (پاکستان)، مارات ژومایف (ازبکستان) و یوسف بایرام گلدیف (ترکمنستان) بر حریفان خود به پیروزي رسيده و احسان قائم مقامی (ایران) با کنکوت امیر اوغلو (ترکیه) و رستم خوسنوتدینوف ( قزاقستان) با آذر میرزایوف (آذربایجان) به نتيجه تساوی دست یافتند.

دور چهارم رقابت‌ها 15 شهریور ساعت 15 برگزار می‌شود.