گروه شهری: بعد از حدود دوماه که از آغاز دور سوم شورای اسلامی شهر تهران می‌گذرد کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان یکی ازکمیسیون‌های سه‌گانه این شورا به ریاست رسول خادم به ارایه گزارشی از مهم‌ترین سرفصل‌های در دستور کارخود پرداخت.

به گزارش همشهری از جمله موضوعات حساس وچالش برانگیزدردستورکار این کمیسیون عبارت است ازاصلاح زیرساخت‌های نظام برنامه ریزی وبودجه بندی شهرداری ، رویه‌ها و سیستم های اجرایی، بررسی عملکرد بودجه، اصلاح نظام‌ها و ساختارسازمان ها و واحدهای مرتبط با شهرداری، تعیین ذی حسابی برای شهرداری تهران است.

خادم در تمام مدت مصاحبه خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی از همکاری و همفکری محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مسایل مورد اشاره با شورای شهر سخن گفت و پیش‌بینی کرد با در نظر گرفتن تعاملات مثبت و هماهنگی‌های شکل گرفته میان شورا و شهرداری امسال شاهد حداقل مبالغ فاقد در بودجه شهرداری باشیم.

وی خبرداد: طی نشست های مشترک با معاونت های امورمناطق و طرح و برنامه شهرداری تهران، کلیه جمع‌بندی‌ها، ارزیابی و اصلاح ردیف‌های درآمدی شهرداری انجام شد به طوری که هم اکنون آمادگی ارایه و بررسی نخستین اصلاحیه بودجه ازسوی شهرداری فراهم شده است.

رسول خادم یکی از ماندگارترین و اساسی ترین اقدامات شورای سوم شهر تهران را درصورت اجرای موفقیت‌آمیز ساماندهی وضعیت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران دانست و گفت:‌ اعضای شورای شهر به عنوان منتخبین مردم باید نظارت دقیقی برروی جهت‌گیری مناسب، منصفانه و مشروع عملکرد برنامه و بودجه شرکت‌های تابعه شهرداری که ازناحیه عوارض پرداختی مردم اداره می‌شود داشته باشند.

خادم ادامه داد: به منظورتطبیق و همسوسازی فعالیت شرکت‌های تابعه شهرداری با سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های شهرداری و راهبردهای طرح جامع ، شورای اسلامی شهرتهران سالی یک بارتصویب برنامه و بودجه این شرکت‌ها و سازمان‌ها را دردستورکار خود قرار خواهد داد.

وی تاکید کردبا این اقدام توان اجرایی شهرداری درحجم قابل توجهی افزایش یافته و از اتلاف منابع آن جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرتهران دربخش دیگری ازسخنان خود در توضیح اصلاح ساختارنظام مالی و بودجه شرکت ها و سازمان های تابعه ازسوی شورای شهرگفت‌: عملکردفعلی تعداد قابل توجهی ازاین سازمان ها با اهداف اولیه‌ای که منجربه تشکیل آنها شد همخوان نیست و به همین دلیل موضوع فعالیت آنها قابلیت تغذیه ازسوی مدیریت شهری را ندارد.

وی با طبیعی خواندن وجود برخی مقاومت ها ازسوی بدنه دستگاه های اجرایی دراصلاح و ساماندهی شرکت های تابعه شهرداری، از عزم جدی قالیباف به عنوان شهردارتهران دراین زمینه سخن گفت.