رئیس کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهر کارنامه این دوره از شورا در یکسال گذشته را کارنامه‌ای معمولی ارزیابی کرده و می‌گوید شورا تاکنون فعالیت برجسته‌ای نداشته ولازم است وقت بیشتری بگذارد.

بارها نيز خواهش كردم جلسات شورا در 2روز برگزاري به‌صورت تمام وقت باشد اما بيشترين وقت به‌جاي پرداختن به مسائل قانونگذاري، صرف مسائل حاشيه‌اي، مراسم و گزارش مي‌شود كه اين ازنظر اجرايي قابل‌قبول نيست.

احمد دنيامالي همچنين مي‌گويد كه تمامي اعضاي شورا درابتداي كار مي‌گفتند مي‌خواهيم شوراي شهرداشته باشيم، نه شوراي شهرداري اما اكنون ما نيز به شوراي شهرداري تبديل شده‌ايم كه لازم است به‌طوركلي تغييراتي دراين وضعيت ايجاد شود.

دنيامالي با اشاره به كميسيون تخصصي تحت نظارتش، روند فعاليت آن را خوب ارزيابي مي‌كند. وي مي‌گويد: با تعامل ويژه‌اي كه در حوزه اجرا ايجاد كرده و آن را به‌عنوان سنگ بناي كارمان قرارداديم، تلاش كرده‌ايم به مديران اجرايي كمك كنيم و به جاي مچ‌گيري ازتعامل سازنده بهره‌ببريم.

وي همچنين بررسي فني 2هزاراتوبوس‌ گازسوز و رفع مشكل آنها با همكاري شهرداري تهران را يكي ديگراز اتفاقات مثبت كميسيون عمران و حمل‌ونقل عنوان مي‌كند كه تنها با برگزاري چندنشست به نتيجه مطلوبي رسيد.

اين عضو شوراي شهر باتأكيد براين مسئله كه شورا بايد به‌عنوان نهادي تقنيني بسترلازم براي كارها و فعاليت حوزه اجرا را فراهم كرده و سپس ازشهرداري انتظار عملكرد مثبت داشته باشد به موضوع درآمدهاي پايدار شهري اشاره كرده و مي‌گويد اين طبيعي است كه من به‌عنوان شوراي شهر ابتدا بايد قوانين آن را تصويب كرده، منابعش را تعريف كنم و سپس از شهرداري انتظار داشته باشم آن را اجرايي كند.

وي تركيب اعضاي شوراي چهارم را نيزتركيب بسيارخوبي‌عنوان كرده و معتقد است اعضاي اين ‌دوره از 3دوره پيشين حرفه‌اي‌تر بوده، به‌مراتب كاراجرايي بيشتري انجام داده و مسائل را واقع‌بينانه كنترل مي‌كنند و اين مسئله نيز موجب تقويت عملكرد نظارتي شوراي شهر شده است اما ازطرفي ديگرافزايش تعداد كميسيون‌ها موجب شكل‌‌گيري موازي‌كاري و اختلال در كارشده و گاهي اوقات موضوعات دركميسيون‌هاي تخصصي بررسي نمي‌شود.

دنيا مالي همچنين با انتقاد ازايجاد گفتمان ميان شورا و مديريت شهري در مطبوعات مي‌گويد بايد گفتمان را با عقل و منطق و محبت پيش برده و ازمچ‌گيري پرهيزكنيم. اين شورا و مديريت شهري نيستند كه ازاين منظرآسيب مي‌بينند بلكه شهروندان هستند كه در اين شرايط دچار ضرر ‌مي‌شوند.