تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

محاسبات اشتباه سارق حرفه‌ای در فرار از محاصره پلیس، مرگ او را رقم زد.

مرد جوان قصد داشت از پنجره طبقه چهارم به پشت‌بام خانه روبه‌رويي بپرد اما به داخل حياط سقوط كرد و پس از چند روز جدال با مرگ، جانش را از دست داد.اين مرد 30ساله، سردسته باند بزرگ سرقت موتورسيكلت در شهرستان گرگان بود كه از چند‌ماه پيش تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

مأموران كه شكايت‌‌هاي متعددي در زمينه سرقت موتورسيكلت‌ در سطح شهر دريافت كرده بودند، به تحقيقات گسترده‌ در اين خصوص پرداختند و با توجه به نحوه و شگرد سرقت‌ها دريافتند كه پاي يك باند حرفه‌اي درميان است؛‌ باندي كه بيشتر موتورها را از پاركينگ آپارتمان‌ها يا از مقابل مجتمع‌هاي تجاري، با شيوه بريدن زنجير و شكستن قفل فرمان به سرقت مي‌بردند.

تيمي از كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان گلستان وارد عمل شدند و در بررسي‌هاي تخصصي دريافتند كه سردسته اين باند مجرم سابقه‌داري به نام رامين است كه 17مورد سابقه‌ كيفري در پرونده‌اش ثبت شده. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه رامين پيش از اين نيز بارها به جرم سرقت، زورگيري و حتي تجاوز به عنف دستگير شده و به زندان افتاده و در مجموع از سوي دادگاه به تحمل 20سال حبس محكوم شده بود اما خرداد سال گذشته توانسته بود با گرفتن مرخصي از زندان خارج و متواري شود.

با اين اطلاعات دستور بازداشت جوان 30ساله صادر شد و مأموران در ادامه توانستند مخفيگاه وي را شناسايي كنند. كارآگاهان، مجرم فراري را به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفتند و توانستند هويت بقيه همدستان او را نيز شناسايي كنند. در نهايت حدود يك‌ماه پيش، عمليات ضربتي براي دستگيري رامين صادر شد و مأموران شبانه وارد مخفيگاه او شدند.

رامين متوجه حضور پليس در محل شد و فهميد كه راهي براي فرار ندارد. با اين حال دست از تلاش برنداشت و پيش از اينكه مأموران وارد مخفيگاهش شوند تصميم گرفت از پنجره طبقه چهارم ساختمان به پشت بام ساختمان روبه‌رويي پريده و از محاصره پليس فرار كند. او خودش را به لبه پنجره رساند و با همه توان پريد اما محاسباتش اشتباه بود و هر چه تلاش كرد نتوانست به پشت بام ساختمان روبه‌رويي برسد. مرد جوان به حياط خانه همسايه سقوط كرد و درحالي‌كه به‌شدت مجروح شده بود به بيمارستان منتقل شد. رامين به بخش مراقبت‌هاي ويژه انتقال يافت و به‌رغم تلاش پزشكان پس از 10روز جدال با مرگ، جانش را از دست داد.

سرهنگ اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با بيان اين خبر گفت: مرگ سردسته باند پايان كار نبود؛ چرا كه كارآگاهان توانستند 4همدست او را شناسايي و دستگير كنند. اين باند بزرگ‌ترين باند سرقت موتورسيكلت در استان گلستان بود كه در طول ماه‌هاي گذشته 50درصد سرقت‌ها در شهر گرگان از سوي آنها انجام شده بود.وي افزود: تمامي 4همدست رامين نيز از مجرمان سابقه‌دار هستند كه در جريان بازجويي‌ها تا‌كنون به سرقت 76دستگاه موتورسيكلت اعتراف كرده‌اند.

اين در حالي است كه طبق مستندات پليس، آنها دست‌كم 200دستگاه موتورسيكلت سرقت كرده‌اند كه تحقيقات براي كشف راز ديگر سرقت‌ها ادامه دارد.سرهنگ اكبري گفت: اعضاي اين باند پس از سرقت موتورها، بعضي از آنها را اوراق مي‌كردند و قطعاتشان را مي‌فروختند. برخي ديگر را بين كشاورزان شهرها و روستاهاي استان به فروش مي‌رساندند و براي فروش بقيه از روش سندنمره استفاده مي‌كردند؛ به اين صورت كه همزمان با سرقت موتورها، اقدام به خريد موتورهاي خراب و اسقاطي مي‌كردند و موتورهاي مسروقه را با استفاده از سند آنها به فروش مي‌رساندند.