همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه با استقبال نماینده وزیر کشور عربستان سعودی، وارد مدینه منوره شد.

به گزارش همشهري آنلاين، سعيد اوحدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت و جمعي از مديران ارشد بعثه مقام معظم رهبري و ستاد عمليات حج تمتع، هيات همراه حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در ورود به مدينه منوره هستند.

سرپرست حجاج ايراني پس از بدرقه رسمي توسط حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، عازم سرزمين وحي شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، در مراسم بدرقه رسمي، ضيوف‌الرحمن را بهترين خلق خدا دانست و با اشاره به اينكه شعار «معنويت، خودباوري و اتحاد اسلامي» براي حج امسال انتخاب شده است، گفت: ديدار با مقام معظم رهبري، نقشه راه ما را مشخص كرد. ايشان درباره ظرفيت‌هاي حج اشارات مهمي داشتند و مردم و زائران را موظف كردند به اين ظرفيت‌ها توجه داشته باشند و از همه آنها استفاده كنند.

قاضي عسكر اضافه كرد: اين رسالت اوليه ما و بسيار مهم است كه ما در امور اجرايي و فرهنگي، بستر را براي زائران به گونه‌اي فراهم كنيم كه زائران بتوانند از همه ظرفيت‌هاي حج استفاده كنند.

وي با تاكيد بر مسئله وحدت و اتحاد امت اسلامي، گفت: امروز شرايط جهان اسلام شرايط بسيار خطرناكي است. دشمنان اسلام، تكفيري‌ها را به وجود آوردند و آنها را كمك و تحريك و وادار مي‌كنند تا درون جامعه اسلامي ايجاد فتنه كنند.

سرپرست حجاج ايراني افزود: طبيعي است كه شيعيان و پيروان مكتب اهل بيت (ع) و همچنين اهل سنتي كه از ايران عازم عربستان مي‌شوند، همه وظيفه دارند براي مقابله با اين حركت شيطاني تلاش كنند و راه اساسي آن اين است كه مراقب باشيم فتنه‌گران سوء استفاده نكنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر ادامه داد: حضور ما در نمازهاي جماعت و هم‌نشيني با مسلمانان دنيا و انعكاس مطالب‌مان به آنان مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و اميدواريم در وظيفه ايجاد بستر براي اتحاد اسلامي و وحدت مسلمين موفق باشيم.

وي گفت: همه ساله تلاش ما بر اين بوده است كه در محيط عربستان به گونه‌اي عمل كنيم كه نظام جمهوري اسلامي در بين امت‌ها و ملت‌ها، سربلند و سرافراز باشد و امسال هم به همان‌گونه عمل خواهد شد.

سرپرست حجاج ايراني از حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني تشكر و عنوان كرد: براي شفاي رهبر عزيزمان و سربلندي امت اسلامي دعا خواهيم كرد و نايب‌الزياره همه مردم ايران خواهيم بود.

برچسب‌ها