طرح اصلاحیه مجلس درباره قانون مالیات ارزش افزوده به‌زودی به صحن ارائه و اشکالات آن برطرف می‌شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب به ايرنا اعلام كرد: بايد ماليات ارزش افزوده از مصرف و نه از سمت توليد اخذ شود تا منجر به كاهش مصرف و نه توليد شود. به گفته غلامعلي‌جعفرزاده ايمن‌آبادي در برخي كالاهاي تجديدپذير همچون طلا و جواهر با هر بار تبديل كالا، ماليات ارزش افزوده اخذ مي‌شود، به‌طوري كه طي چند مرحله قيمت آن را به صفر مي‌رسانيم و اين وضعيت داراي اشكال است. جعفر‌زاده تأكيد كرد: اين شيوه دريافت ماليات ارزش افزوده، قيمت تمام‌شده كالا را افزايش داده و باعث خسران واحدهاي توليدي مي‌شود، درحالي‌كه هدف از اخذ اين ماليات، كاهش مصرف و نه توليد بوده است.

  • تخلفات 10ميليارد توماني اصناف

مديركل بازرسي ويژه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از تشكيل بيش از 2700پرونده تخلف از واحدهاي صنفي طي 3ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در همين مدت ارزش تخلفاتي اين واحدهاي صنفي بيش از 10ميليارد و 357ميليون و 118هزار تومان بوده است. سيدمجتبي قاسمي اظهار كرد: پرونده‌هاي متخلفان براي سير مراحل قانوني و صدور رأي نهايي به هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات صنفي و شعب تعزيرات حكومتي ارسال شد.

  • جمع‌آوري بتن‌هاي غيراستاندارد از بازار تهران

مديركل استاندارد تهران از تشديد نظارت بر مصالح ساختماني خبرداد و گفت: بازرسان استاندارد اين اداره كل، بتن، شن و ماسه غيراستاندارد را از بازار تهران در مردادماه جمع‌آوري كردند. مسلم بيات گفت: در راستاي نظارت بر اجراي استاندارد كالا، كارشناسان و بازرسان اين اداره كل در جريان بازرسي‌هاي متوالي خود بتن آماده غيراستاندارد را با نام تجاري مقاوم بتن شايان در واحد توليدي شناسايي و توقيف كردند.

  • آمادگي 8 بانك ايراني براي معامله با قطر

رئيس سازمان توسعه تجارت ايران بر توسعه همكاري تجاري بين 2‌كشور ايران و قطر تأكيد كرد و گفت: هم‌اكنون 8بانك ايراني خارج از تحريم‌هاي بين‌المللي قرار دارند كه مي‌توانند در نقل و انتقال مالي با قطر فعاليت كنند. ولي‌الله افخمي با تأكيد بر اينكه تا موضوع نقل‌و‌انتقال پول حل نشود، امكان گسترش روابط تجاري فراهم نيست، گفت: اين بانك‌ها هم دولتي و هم خصوصي هستند و درصورت آمادگي قطر مي‌توانيم موضوع نقل و انتقال پول را از طريق اين بانك‌ها انجام دهيم. افخمي درخصوص راه‌اندازي خط كشتيراني بين ايران و قطر، گفت: اين خط كشتيراني در آينده‌اي نزديك با موافقت قطر راه‌اندازي خواهد شد و ما نيز آمادگي داريم براساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده بستر لازم را براي ايجاد اين خط كشتيراني فراهم كنيم.