همشهری آنلاین: تیم والیبال نوجوانان ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا با قدرت تیم چین را سه بر صفر (۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۸) برد و راهی فینال مسابقات شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون واليبال، عصر پنجشنبه (20 شهريور) هفتمین روز از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا با انجام پنج مسابقه دنبال شد. در این مسابقات علاوه بر ایران، تیم‌های چین تایپه، ژاپن و چین هم با شکست دادن حریفانشان راهی مرحله نیمه‌نهایی نوجوانان آسیا شدند و جواز حضور در رقابت‌های جهانی سال آینده را به دست آوردند.

نتایج مسابقات هفتمین روز قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

هنگ هنگ ۳ مالدیو صفر

(۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۶ بر ۲۴)

چین تایپه ۳ هندوستان صفر

(۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۵)

ایران ۳ استرالیا صفر

(۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۷)

چین ۳ کره جنوبی ۲

(۱۶ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۰)

ژاپن ۳ سریلانکا صفر

(۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۳)

اما در مرحله نيمه نهايي، تیم‌ نوجوانان ایران بعد از جدالی ۷۰ دقیقه‌ای مقابل چین با نتيجه سه بر صفر (۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۸) ، بدون ست باخته راهی دیدار فینال شد.

محمد وکیلی، سرمربی تیم نوجوانان ایران در ابتدای ست اول ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه‌لی، طیب عینی، علی‌اصغر مجرد، میربابک موسوی، امیرحسین اسفندیار و بیژن براتی را به میدان فرستاد.

داورانی از قطر و مالدیو دیدار تیم‌های ایران و چین را قضاوت کردند.

تیم والیبال نوجوانان ایران روزشنبه (22 شهریور) در فینال قهرمانی نوجوانان آسیا به مصاف ژاپن می‌رود. تیم ایران پیش‌تر در مرحله یک چهارم نهایی یک بار ژاپن را برده است.