همشهری آنلاین: اظهارنظر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره آنچه که تحت عنوان «افزایش ۸ برابری پذیرش دکترای دانشگاه آزاد» مطرح شده است با واکنش معاون سنجش و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی روبرو شد.

به گزارش فارس، عليرضا زاكاني با انتقاد از آنچه كه تحت عنوان «افزایش ۸ برابری پذیرش دکترای دانشگاه آزاد» مطرح مي‌كند، گفت: دانشگاه آزاد بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم ظرفیت دوره دکترای خود را هشت برابر کرده است. این یک فاجعه بزرگ است که وزارت علوم باید جلوی این تخلف را بگیرد؛ البته مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و مانع آن خواهد شد.

در همين حال، سيد مجتبي علوي فاضل، معاون سنجش و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی به ايرنا گفته است: افزایش هشت برابری پذیرفته شدگان دکتری این دانشگاه نسبت به سال گذشته کذب محض بوده و فکر می‌کنم برخی می‌خواهند فضای آرام دانشگاه‌ها را در آستانه سال تحصیلی جدید از بین ببرند.

علوی فاضل افزود: در سال 92، 9171 دانشجو جذب کرده‌ایم و در سال 93، این تعداد حدود 12 هزار نفر بوده است يعني طبق این آمار حدود سه هزار دانشجو بیشتر از سال 92 پذیرفته‌ایم.

وی افزایش کمتر از سه هزار نفري در پذيرش دانشجوي دكتري دانشگاه آزاد را به خاطر تجمیع واحدهای علوم تحقیقات و تصویب رشته‌های جدید توسط وزارت علوم دانست.