همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه پائیزی در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: مردم بیدار، هوشیار، استکبار ستیز و ادامه دهنده راه شهدا و امام (ره) با شعور بسیار بالای خود آنچنان اقتدار و صلابتی به روسای جمهوری می دهند که وقتی به نمایندگی از ملت به سازمان ملل می‌روند، آنجا چهره کریه استکبار و ظلم آنها به ملت‌های مستقل و به ویژه عنادی که با اسلام و ایران دارند، را به خوبی افشاگری و پیام مقاومت و ایستادگی ملت را در جهان منعکس می‌کنند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را به همه امت که با تمام وجود در این هشت سال، دفاع جانانه کردند تبریک می گویم.

وی به وحدت و ایمان در جامعه اشاره کرد و گفت: می توان با این ویژگی ها به هر مشکلی فایق آمد و هر مانعی را از جلوی پا برداشت.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: از مهدکودک‌ها نباید غافل شد، دوران کودکی مقطع حساسی است، شکل گیری شخصیت کودک در دوران کودکی همچون نوشتن بر روی سنگ است که پاک نمی‌شود.

صدیقی تاکید کرد: باید جریان جبهه و دفاع مقدس به زبان کودکی، زبان دبستان و دبیرستان و دانشگاه در متون درسی گنجانده شود و هنرمندان، حماسه هنر بیافرینند و جبهه را در فیلم‌ها، تئاتر و سینماها احیا کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که دست به قلم بردند و آنچه در خصوص جبهه و شهدا نوشتند، پرمشتری و اثرگذارترین محصول بود، ادامه داد: باید این مساله استحصال شود، نه برای نسل ما بلکه برای نسل‌های آینده و صدور به کشورهای دیگرجهت توسعه مقاومت‌ها و ساختن فرهنگ استکبار ستیزی، خودباوری، توکل، توسل تحت لوای پرچم ولایت.

امام جمعه موقت تهران درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: پیام ملت ایران این است که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست. در اوج اقتدار با صلابت کامل، مذاکره نشانه منطقی بودن ما و اتمام حجتی است که دنیا بداند ما حرف برای گفتن داریم و از مذاکره نمی‌هراسیم اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به طرف‌های مقابل خود اعتماد نداریم.

صدیقی با بیان اینکه مذاکره جز اتمام حجت و روشنگری در فضای بین‌المللی ثمره‌ای ندارد، گفت: چون طرف ما اهل منطق نیست، قانون شکن و عهد شکن است، بدقول، مستکبر و خود بزرگ بین است و فضایی برای دیگران باور ندارد، نه خدا و نه دینی را قبول دارد، نه به قوانین بین‌المللی پایبند است، مقاومت تنها پاسخ به چنین جرثومه قانون شکن مستکبر است.

وی افزود: رعایت خطوط قرمز خواست قاطبه ملت ایران است، مساله آب سنگین اراک قابل تغییر نیست، ادامه غنی‌سازی و نیاز ما را نباید دشمن تعیین کند، ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم. همان سوهایی که رهبر انقلاب بیان فرمودند نیاز فعلی ما است.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: آنها می‌گویند مساله فردو در تیررس ما نیست، باید جایی فعالیت هسته‌ای شما انجام شود که هرگاه ما خواستیم آن را بزنیم، تا چه حد حماقت، بی‌حیایی و پررویی را شاهدیم، چه بگوییم در برابر یک مشت درنده وحشی که رویشان می‌شود در جامعه بشری اینگونه قلدری و باج‌خواهی کنند.

صدیقی خطاب به ملت ایران تصریح کرد: مطمئن باشید همانطور که در جنگ ثابت کردید، مقاومت اعجاز و درهای بسته را باز می‌کند، پیروزی قطعی از آن کسانی است که در سنگر مقاومت استقرار پیدا کردند و آینده از آن شما است.

صدیقی با اشاره به تحولات یمن نیز گفت: به مردم مقاوم و انقلابی یمن این پیروزی را تبریک می‌گوییم، پیام ملت ایران این است که این آغاز پیروزی شما است.

وی به مشکل کم آبی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: خوشحال نیستیم که وزیر نیرو مدام هشدار می‌دهد که آب سدها در حال فروکش کردن است. از همه می‌خواهیم که برای رفع این مشکل و نزول رحمت الهی دعا کنند.

  • امامت و ولایت متکی به انتخابات و صندوق‌های رای نیست

امام جمعه موقت تهران در ادامه به موضوع امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: امامت و ولایت یک امر قراردادی بوده و متکی به دوره انتخابات و صندوق‌های رای نیست.

ججت الاسلام صدیقی اظهار کرد: در امامت و ولایت یک نوع هماهنگی وجودی و سنخیت، دلبری و دلدادگی و جذبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در ولایت هم محبت و گرایش وجود دارد و هم حاکمیت ظاهری است که تولیت و متولی شدن در آن مستتر است.

امام جمعه موقت تهران ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای بهبودی و شفای رهبر معظم انقلاب به دلیل بیماری چند روز گذشته ایشان، اضافه کرد: هم درد و هم درمان از آن خداوند است و گاه این دردها چه شیرینی‌ها به همراه دارد.

خطیب جمعه تهران گفت: دیدید که چه طوفانی از عواطف، احساسات، مناجات‌ها و توسل‌هایی که در سطح امت اسلامی وسیله تقرب به خدا شد، دل‌هایی به این خاطر شکسته شد و چه قربانی‌ها نثار کردند. از هر گروهی عده‌ای توفیق پیدا کردند به زیارت رهبر معظم انقلاب در بیمارستان نایل شدند و آنهایی هم که توفیق دیدار حضوری نداشتند، دلشان بیشتر از سابق مرتبط شد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: خداوند متعال بار دیگر با این فرجه و فرصت، جهان بشریت را متوجه پدیده نو و جدیدی کرد که با حدوث انقلاب محقق شد و آن همانا ارتباط امامت و امت است.