قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد‌مخدر کشور از تفکیک زندان معتادان خبر داد و گفت:‌ زندان مجزا برای معتادان در ۷ استان کشور درحال ساخت است و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.


سردار عليرضا جزيني افزود: زندان معتادان در استان‌هاي اصفهان، خراسان رضوي، خوزستان، كرمان، تهران، گلستان و سيستان وبلوچستان با اعتبار 800ميليارد ريال درحال احداث بوده و تاكنون 86درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. در 6‌ماه نخست امسال 250تن مواد‌مخدر كشف و يك ميليون و 325هزار معتاد در كشور شناسايي شد كه از اين تعداد 7/90درصد مرد و بقيه زن هستند.

وي با اشاره به ضرورت ورود و همكاري نهادهاي مردمي در اين حوزه گفت: هم‌اكنون فقط در آذربايجان شرقي 72درصد جرايم خرد متاثر از معتادان ولگرد است. حدود 8هزار معتاد مهاجر در اين استان شناسايي شده كه همگي در مناطق آلوده هستند و بايد براي ساماندهي و جمع‌آوري آنان اقدام شود.

قائم‌مقام دبير ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با بيان اينكه سال گذشته 443مركز غيرمجاز پلمب شد و 486مركز نيز تذكر دريافت كردند، افزود: امسال دولت براي درمان و بيمه معتادان اعتبار 300ميليارد ريالي در اختيار وزارت تعاون قرار داده است.